Jarosław Pawlak i Klara Ufnalewska w By The People Group
Jarosław Pawlak przez ostatnie pięć lat pracował w firmie Gemius. Z kolei Klara Ufnalewska ma ponad 18-letnie doświadczenie w zakresie public relations i komunikacji korporacyjnej (fot. materiały prasowe)
Do By The People Group dołączyli Jarosław Pawlak, który objął stanowisko head of research and products development w Enyo, i Klara Ufnalewska – corporate PR managerka, też w Enyo.
Jarosław Pawlak przez ostatnie pięć lat w firmie badawczej Gemius odpowiadał za rozwój produktu i metodologię badania Mediapanel. Specjalizował się w rozwoju metodologii pasywnego pomiaru radia, reklamy zewnętrznej i mediów cyfrowych.
Czytaj też: Angelika Misiurewicz nie pracuje już w agencji JU:. Była z nią związana niemal rok
W przeszłości w Wirtualnej Polsce tworzył od podstaw dział badań i analiz audytorium internetu. Współtworzył organizację branżową Polskie Badania Internetu. Uruchamiał też w Polsce badania marketingowe realizowane online. Jako head of research and strategic marketing w Stroer OOH wprowadził badania efektywności kampanii reklamowych out of home jako standard rynkowy. Współpracował również z międzynarodowymi firmami badawczymi TNS i Comscore.
Klara Ufnalewska ma ponad 18-letnie doświadczenie w public relations i komunikacji korporacyjnej. W By The People Group odpowiada za kształtowanie narracji korporacyjnej, budowanie reputacji marki i komunikację kryzysową oraz wewnętrzną. Wcześniej zarządzała komunikacją i działaniami CSR w Panasonic Marketing Europe GmbH w 17 krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
By The People Group utworzyło sześć firm: Enyo, Enyo Iberia, Cruso Public Relations, Riposta, ZWagency i Spark Communication. Marketingowy powerhouse obsługuje blisko 30 klientów, grupę tworzy obecnie ponad 150 osób.
Czytaj też: Havas Media Network partnerem programu "AI w Biznesie" na Uczelni Łazarskiego
(AMS, 29.10.2025)










