Rozwiązania dla wygodnych
fot. 123RF.com, Materiały prasowe
W ofercie Alior Banku znajdzie coś dla siebie każdy, kto ceni swój czas, wygodę zarządzania finansami i ich bezpieczeństwo
Konsumenci polubili hasła „Korzystaj z życia” i „Bądź tu i teraz”. Ich przesłaniem jest bowiem idea, by czerpać pełnymi garściami z dostępnych możliwości, także w działaniach, które wprawdzie są konieczne, ale zabierają zbyt wiele czasu i wymagają szczególnej uwagi, jeśli nie chce się popełniać kosztownych błędów.
Alior Bank, w którego DNA wpisane jest wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, dobrze wie, czego chcą klienci: rozwiązań, które pozwolą ograniczyć do niezbędnego minimum wszystkie czynności związane z codziennym zarządzaniem finansami osobistymi. Tak, by nie zabierały one czasu, który można przeznaczyć na spotkania z przyjaciółmi, czas z bliskimi lub hobby. I tak, by to zarządzanie było proste, łatwe i bezpieczne.
Jedno z takich rozwiązań Alior Bank wprowadził pod koniec lipca br. Upraszcza ono dokonywanie powtarzalnych opłat, np. za subskrypcję ulubionego serwisu streamingowego lub audio, dostęp do jakościowych treści w portalu informacyjnym, ale też za korzystanie z usług telekomunikacyjnych czy dokonywanie zakupów w wybranym sklepie internetowym. Wystarczy być klientem Alior Banku, korzystać z aplikacji mobilnej Alior Mobile oraz używać Blika.
– Widzimy rosnące zainteresowanie klientów rozwiązaniami, które upraszczają codzienne zarządzanie finansami. Usługa Płatności powtarzalnych Blik odpowiada na tę potrzebę – jest szybka, bezpieczna i bezpłatna. To także kolejny krok w kierunku automatyzacji i wygody w bankowości mobilnej – mówi Krzysztof Konieczka, dyrektor działu daily banking w Alior Banku.
Usługa Płatności powtarzalnych Blik polega na jednorazowym zatwierdzeniu przez użytkownika aplikacji Alior Banku serii transakcji płatniczych Blik. Obejmuje zarówno transakcje na stałą kwotę i dokonywane regularnie, np. raz w miesiącu, określonego dnia, jak i płatności zmienne, różniące się wysokością płaconej kwoty albo terminem realizacji. W zależności od ich rodzaju mogą być pobierane automatycznie lub wymagać każdorazowego potwierdzenia.
Aby skorzystać z nowej funkcji, wystarczy podczas zakupów w sieci wybrać wśród sposobów uregulowania należności „płatność powtarzalną Blik”, następnie jak zwykle wygenerować kod Blik w aplikacji Alior Mobile, a potem wpisać go na stronie sklepu oraz zaakceptować szczegóły transakcji w aplikacji Alior Banku. Od tego momentu płatność będzie realizowana cyklicznie, zgodnie z ustaleniami pomiędzy klientem a dostawcą usługi lub sprzedawcą.
Oczywiście, użytkownicy mają pełną kontrolę nad Płatnościami powtarzalnymi Blik w aplikacji Alior Mobile: mogą sprawdzić historię transakcji w zakładce Płatności i usługi, a także w każdej chwili wyłączyć aktywną płatność powtarzalną (co jednak nie jest równoznaczne z anulowaniem umowy z usługodawcą lub e-sklepem – odstąpienie od niej należy zgłosić bezpośrednio u niego).

– Coraz więcej serwisów, z których korzystamy na co dzień, działa w modelu subskrypcyjnym – od streamingu, przez media, po opłaty drogowe czy ubezpieczenia. Widzimy wyraźnie, że użytkownicy szukają sposobów, by te transakcje po prostu „działy się same”, ale jednocześnie chcą mieć możliwość kontroli z jednego miejsca wszystkich planowanych w ten sposób, automatycznych wydatków. Płatności powtarzalne Blik powstały właśnie z myślą o takim połączeniu wygody i przejrzystości. To rozwiązanie, które nie tylko upraszcza codzienne życie, ale też naturalnie wpisuje się w sposób, w jaki korzystamy dziś z bankowości mobilnej. Cieszy nas, że Alior Bank zdecydował się udostępnić tę funkcję swoim klientom, bo to kolejny ważny krok w upowszechnianiu modelu płatności, który realnie odpowiada na oczekiwania rynku – mówi Marcin Waldowski, dyrektor departamentu rozwoju produktu w Bliku.
Drugie ułatwienie wdrożone pod koniec lipca br. skierowane jest do tych klientów Alior Banku, którzy spłacają raty kredytów zaciągniętych w innych bankach, na przykład na zakup telewizora albo opłacenie kosztownej procedury medycznej, i którzy korzystają z Blika oraz aplikacji Alior Mobile. Dzięki nowej funkcji, udostępnionej pod koniec sierpnia br., tacy klienci nie muszą w tym celu korzystać z tradycyjnego przelewu. Wystarczy, że w aplikacji banku kredytodawcy wygenerują specjalny sześciocyfrowy kod i wpiszą go podczas płatności w Alior Mobile. Po dodaniu Alior Banku do listy zapamiętanych sklepów kolejne raty mogą spłacić w jeszcze prostszy sposób – bez wpisywania kodu od kredytodawcy: wystarczy zatwierdzić transakcję. Funkcja spłaty rat za pomocą Blika jest dla użytkowników aplikacji Alior Mobile bezpłatna.
– Blik to dziś jedna z najpopularniejszych metod płatności w Polsce – szybka, intuicyjna i powszechnie dostępna. Dlatego naturalnym krokiem było dla nas wprowadzenie możliwości spłaty rat właśnie tą drogą. Zależało nam na tym, aby cały proces był maksymalnie prosty, bezpieczny i zrozumiały dla użytkowników – mówi Krzysztof Wójcik, dyrektor departamentu rozwoju consumer finance w Alior Banku.
Ułatwienia w dokonywaniu płatności powtarzalnych i spłacaniu kredytów to niejedyne usługi, dzięki którym zarządzanie prywatnymi finansami jest szybkie i proste, tak jak dzięki nim szybkie i proste stają się np. zakupy. Alior Bank ma w ofercie również obrączki i bransoletki płatnicze.
Obrączki płatnicze to niewielkie ceramiczne urządzenia, które umożliwiają szybkie płatności zbliżeniowe wszędzie tam, gdzie są one akceptowane. Nie potrzebują baterii ani połączenia z internetem. Użytkownik obrączki nie musi mieć z sobą telefonu ani portfela, co jest szczególnie atrakcyjne dla osób aktywnych, uprawiających sport i korzystających z klubów fitness, ale także np. dla matek małych dzieci, w których towarzystwie zakupy nierzadko stają się poważnym wyzwaniem.

Z możliwości płacenia zbliżeniowo obrączką skorzystać mogą klienci detaliczni. Wystarczy, że pobiorą aplikację Tapster i dodadzą w niej kartę płatniczą Alior Banku. Od lipca w ramach promocji (o nieoznaczonym jeszcze terminie zakończenia) mogą nabyć obrączkę z 40-proc. rabatem: wystarczy, że mając umowę z Alior Bankiem o konto i kartę debetową lub o kartę kredytową, wpiszą podczas zakupu urządzenia kod Alior40.
Bransoletki płatnicze to oferta skierowana do rodziców nastolatków (13–17 lat). Dzięki nim zbędne staje się przekazywanie młodzieży gotówki na bieżące wydatki związane z nauką, spędzaniem wolnego czasu itp. Zaprojektowano je z myślą o młodych ludziach, którzy lubią aktywnie spędzać czas, spotykać się ze znajomymi i zachowywać niezależność zarówno od opiekunów, jak i otoczenia.
Bransoletki płatnicze to również urządzenia, które umożliwiają szybkie płatności zbliżeniowe. Podobnie jak obrączki płatnicze nie wymagają zastosowania baterii ani połączenia z internetem. Posiadacz bransoletki nie musi nosić telefonu ani portfela, ma ją zawsze przy sobie, nie zgubi jej, a do wykonania płatności za jej pomocą wystarczy jedno dotknięcie. Urządzenie jest powiązane z kartą płatniczą, co umożliwia zachowanie kontroli nad wydatkami młodego człowieka, a jego użytkowanie wymaga jedynie pobrania aplikacji mobilnej Tapster. Transakcje dokonywane za pomocą bransoletki są bezpieczne – nie wiążą się z udostępnianiem sprzedawcy danych karty.
Aby otrzymać bransoletkę płatniczą, wystarczy założyć dziecku równocześnie Konto dla Młodych z kartą debetową i konto oszczędnościowe, a następnie zasilić to drugie kwotą co najmniej 500 zł. Nastolatek dostanie SMS lub e-mail z kodem uprawniającym do bezpłatnego zamówienia bransoletki.
(03.11.2025)








