Siła prostych rozwiązań
fot. 123RF.com/Rawpixel Ltd.
Współczesny świat nie zwalnia tempa. Praca, obowiązki domowe, niekończące się powiadomienia, wybór między dziesiątkami aplikacji, usług, abonamentów… Badania pokazują, że coraz więcej Polaków czuje się przytłoczonych natłokiem informacji i ofert. Plus i Polsat Box postanowili odpowiedzieć na ten chaos, proponując rozwiązanie, które uprości codzienne wybory
Przeciętny konsument codziennie podejmuje wiele decyzji, a ich nagromadzenie prowadzi do zjawiska znanego jako zmęczenie decyzyjne. W realiach nieustannych promocji, szerokiej oferty usług i licznych abonamentów, orientacja w dostępnych możliwościach staje się coraz trudniejsza.
W tym kontekście pojawia się pytanie o kontrolę nad podstawowymi wydatkami. Koszty usług, takich jak telefon, telewizja czy streamingi – uznawanych dziś za niezbędne – często pozostają niejasne. Brakuje świadomości, ile faktycznie płacimy co miesiąc za korzystanie z tych rozwiązań.
W GĄSZCZU CODZIENNYCH DECYZJI
Odpowiedzią na te wyzwania jest oferta przygotowana przez Plusa i Polsat Box. Została opracowana z uwzględnieniem aktualnych potrzeb konsumentów, koncentrując się na uproszczeniu wyboru i zwiększeniu przejrzystości kosztów.
Według przeprowadzonego na potrzeby Plusa badania pt. „W gąszczu produktów i ofert. Jak wybierają Polacy?” aż połowa Polaków czuje się przytłoczona liczbą produktów i usług, z których można wybierać te dla siebie. W przypadku wyboru ofert telekomunikacyjnych uczucie przytłoczenia deklaruje aż 45 proc. ankietowanych.
Jak Polacy sobie z tym radzą? Najczęściej, dokonując codziennych wyborów, sięgają po najprostsze i najbardziej zrozumiałe dla nich rozwiązania – robi tak aż 70 proc. ankietowanych. Przy czym niemal co drugi konsument ma świadomość, że taki wybór nie musi być dla nich najkorzystniejszy. Brakuje im jednak czasu na porównywanie jakości i cen poszczególnych produktów i usług.
fot. 123RF.com/Rawpixel Ltd.
JAK ODPOCZYWAJĄ POLACY?
Według najnowszych danych GUS Polacy przeznaczają na odpoczynek średnio cztery godziny dziennie, czyli 18 proc. doby. Nieco ponad dwie godziny, a więc większość czasu wolnego, spędzają na oglądaniu telewizji i filmów oraz słuchaniu muzyki. Z kolei z raportu UCE Research i Hybrid Europe opublikowanego w lipcu br. ponad połowa (53,4 proc.) Polaków codziennie ogląda telewizję, kolejna jedna czwarta (24,3 proc.) robi to kilka razy w tygodniu.
Przy czym, jak zwracają uwagę autorzy raportu, coraz większa jest liczba gospodarstw domowych, w których telewizor ma połączenie z internetem. Dzięki temu może służyć zarówno do oglądania treści w streamingu, na przykład wiadomości albo transmisji sportowych, jak i jako ekran dla kontentu platform VOD, oferujących szeroki wachlarz filmów i seriali fabularnych oraz dokumentów. Lipcowe dane IBRiS pokazują, że dostęp do któregoś z serwisów, takich jak HBO Max, Disney+ czy Polsat Box Go, ma obecnie 46,1 proc. Polaków. Zamiar wykupienia subskrypcji do któregoś z nich deklaruje kolejne 17,2 proc. mieszkańców Polski.
Internet oraz telewizja są Polakom niezbędne do czerpania wiedzy o kraju i świecie oraz spędzania czasu w ulubiony sposób. Ale nie tylko. Według najnowszego raportu Związku Banków Polskich (za II kwartał br.) polskie banki odnotowują 45 mln posiadaczy dostępu do bankowości online. Internetowe zakupy stały się codziennością. W sieci dostępnych jest coraz więcej funkcji „urzędowych” (składanie wniosków o dokumenty, zeznań podatkowych itd.) i usług medycznych. Nie mówiąc o tym, że – według GUS – co dziesiąty Polak regularnie pracuje zdalnie, a co dwudziesty robi to od czasu do czasu.
fot. 123RF.com/Rawpixel Ltd.
CZEGO NAPRAWDĘ POTRZEBUJĄ POLACY?
Potrzeby konsumentów w tym zakresie potwierdza badanie „W gąszczu produktów i ofert. Jak wybierają Polacy?”. Według niego 59 proc. Polaków uznaje za niezbędny dostęp do internetu poza domem, a 55 proc. – w domu, za pośrednictwem światłowodu, który zapewnia największą prędkość i przepustowość przy zachowaniu stabilności przesyłu. Druga grupa usług niezbędnych konsumentom to SMS-y i połączenia głosowe (odpowiednio 41 i 36 proc. wskazań). Dla co piątego Polaka jedną z niezbędnych usług jest również dostęp do platform streamingowych. Nieco więcej zaś niż co dziesiąty oczekuje dostępu do platform udostępniających streaming muzyki.
Nic więc dziwnego, że Polacy szukają dostawców usług, które pozwolą im zarówno wykonywać codzienne czynności, jak i spędzać czas w wybrany sposób: rozmów telefonicznych (wraz z SMS-ami), telewizji i internetu. Przy czym ten ostatni powinien umożliwiać korzystanie z sieci zarówno w domu, jak i poza nim.
Tymczasem, jak ocenia 33 proc. ankietowanych, oferty poszczególnych firm telekomunikacyjnych i dostawców mediów są mało przejrzyste. Jest to więc obszar, w którym łatwo się pogubić. I to nie tylko wtedy, gdy dokonuje się wyboru dostawcy i konkretnej usługi. Co czwarty klient doświadczył niepewności co do tego, ile płaci za połączenia głosowe, dostęp do internetu i telewizji.
Wybór komplikują także potrzeby co do jakości oferowanych usług. Jedni potrzebują mobilnego internetu, by pozostawać w kontakcie z bliskimi i przyjaciółmi, inni chcą w ten sposób mieć stały dostęp do rozrywki – oglądać na smartfonie filmy i wydarzenia sportowe. Jednym stacjonarny dostęp do internetu jest potrzebny, by ciekawie spędzać wolny czas, innym do tego, by móc pracować z domu. Od tego zaś zależy, jak szybkiego i pojemnego połączenia z siecią potrzebują.
Klienci różnią się też, jeśli chodzi o preferencje co do platform VOD i muzycznych. A tych jest sporo: HBO Max, Disney+, Polsat Box Go... W coraz większej liczbie gospodarstw domowych (według badania stanowią one 34 proc. ogółu) korzysta się z dwóch lub większej liczby takich serwisów, miksując je na różne sposoby. Obszernym polem wyboru jest też telewizja – konsumenci mogą wybierać między licznymi kanałami informacyjnymi, ogólnotematycznymi, sportowymi, filmowymi, dla dzieci itd.

ŁATWO I Z KORZYŚCIĄ
Plus i Polsat Box od lat obserwują zmieniające się potrzeby Polaków, a ci potrzebują prostoty i korzystania z rozwiązań, które są zrozumiałe i przede wszystkim korzystne cenowo. Dlatego właśnie wprowadzili proste zasady łączenia swoich kluczowych usług: światłowodu, telewizji, internetu mobilnego 5G, abonamentu komórkowego oraz streamingów.
Wszystkie abonamenty zostały opisane w intuicyjny sposób – S, M, L. W przypadku łączenia ofert M wygląda to następująco:
• dwie wybrane usługi będą dostępne łącznie za 80 zł/mies.;
• każda kolejna usługa to tylko 30 zł/mies. (wszystko po rabatach);
• łącząc abonament komórkowy z inną usługą, liczba gigabajtów zwiększy się z 60 do 180 GB.
Także streamingi można połączyć w korzystne cenowo pakiety, wybierając spośród Disney+, SkyShowtime, HBO Max, Polsat Box Go Sport i Polsat Box Go Premium.

WYBIERAJ MĄDRZE, ŻYJ PEŁNIEJ
Może warto więc zrobić mały eksperyment? Zamiast przeglądać dziesiątki ofert, aplikacji i opcji – wybrać jedną. Taką, która daje ci wszystko, czego potrzebujesz. A resztę czasu przeznaczyć na spacer, książkę, rozmowę. Bo w świecie pełnym bodźców prostota to luksus.
*Badanie „W gąszczu produktów i ofert. Jak wybierają Polacy?” zrealizowano na panelu Ariadna w kwietniu 2025 roku.
SZCZEGÓŁY OFERTY DOSTĘPNE SĄ NA STRONIE WWW.PLUS.PL ORAZ W PUNKTACH SPRZEDAŻY.
(03.11.2025)










