Nielsen: w lipcu Polsat na czele oglądalności treści wideo. TVP przed Warner Bros. Discovery
W lipcu Grupa Polsat utrzymała pozycję lidera z 18,54 proc. udziału w oglądalności (fot. materiały prasowe)
Grupa Polsat w lipcu miała największy udział w oglądalności wśród dystrybutorów treści wideo w Polsce - wynika z zestawienia All Screens Video Landscape Nielsena. Na drugie miejsce awansowała Telewizja Polska, wyprzedzając Warner Bros. Discovery.
Dane obejmują oglądalność z czterech ekranów (telewizor, PC/laptop, smartfon, tablet) w domach, w ramach wspólnej sieci. Pochodzą one z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena, który obejmuje 3,5 tys. gospodarstw domowych i prawie 9,7 tys. panelistów.
W porównaniu z czerwcem czas spędzany z treściami streamingowymi (ATV - Average Time Viewing) w lipcu wzrósł o 3,3 proc. do 56 minut dziennie, natomiast czas spędzany z tradycyjnymi źródłami treści (telewizja kablowa, satelitarna, naziemna) spadł o 2,78 proc. do 3 godzin i 10 minut.
W lipcu Grupa Polsat utrzymała pozycję lidera z 18,54 proc. udziału w oglądalności (połączenie całkowitego zasięgu i spędzanego czasu) w kategorii źródeł treści wideo (wzrost z 18,4 proc. w czerwcu). TVP zajęła drugie miejsce, notując 17,13 proc. (spadek 17,16 proc.; dane dla TVP nie uwzględniają np. TVP VOD ze względów technologicznych). Za telewizją publiczną uplasował się Warner Bros. Discovery - 16,72 proc. (spadek z 17,79 proc.)
Dalej znalazły się: Google, właściciel serwisu YouTube - 7,26 proc. (wzrost z 7,04 proc.), Republika - 5,94 proc. (spadek z 6,18 proc.), Telewizja Puls - 3,58 proc. (spadek z 3,8 proc.), Meta - 2,74 proc. (wzrost z 2,42 proc.), SPI International - 2,29 proc. (wzrost z 2,15 proc.), Netflix - 1,93 proc. (wzrost z 1,78 proc.) i Canal+ - 1,76 proc. (wzrost z 1,7 proc.).
W grupach poszczególnych dystrybutorów znajdują się wszystkie stacje telewizyjne oraz platformy internetowe/playery, których właścicielem jest dany dystrybutor i które znajdują się w monitoringu Nielsena.
(KOZ, 21.08.2025)










