Grupa Agora zwiększyła przychody w pierwszym półroczu
Przychody Grupy Agora, którą kieruje Bartosz Hojka, wzrosły o 4,1 proc. (fot. materiały prasowe)
Grupa Agora w pierwszym półroczu 2025 roku miała 728,9 mln zł przychodów ze sprzedaży i 10,7 mln zł straty. EBITDA wyniosła 118,5 mln zł.
Przychody Grupy Agora w porównaniu z pierwszym półroczem 2024 roku wzrosły o 4,1 proc.
Sprzedaż usług reklamowych przyniosła grupie 372,3 mln zł i była o 6 proc. wyższa niż rok wcześniej. "Segmentem, który najmocniej przyczynił się do wzrostu przychodów z reklamy całej Grupy, był segment Radio" - czytamy w sprawozdaniu. Wpływy ze sprzedaży reklamy radiowej zwiększyły się o 10,3 proc., do 163,9 mln zł.
Ze sprzedaży biletów do kin pochodziło 121,4 mln zł (wzrost o 2,8 proc.), a ze sprzedaży barowej w kinach - 75,1 mln zł (wzrost o 6,5 proc.).
Przychody ze sprzedaży wydawnictw zmniejszyły się o 6,1 proc., do 63 mln zł. "Spadek tej kategorii przychodowej to pochodna niższych wpływów segmentu Prasa Cyfrowa i Drukowana. Rzutowały na to przede wszystkim zmniejszające się wpływy ze sprzedaży papierowego wydania »Gazety Wyborczej«, ale także cyfrowej wersji dziennika" - podano w sprawozdaniu.
Z działalności filmowej grupa uzyskała 29,9 mln zł (spadek o 9,9 proc.).
Segment filmu i książki odpowiadał za 292,2 mln zł, czyli o 5,8 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2024 roku. Jego zysk na poziomie EBITDA wzrósł o 8,8 proc., do 69,5 mln zł.
Przychody segmentu radia wzrosły o 12,1 proc., do 184,9 mln zł. Zysk na poziomie EBITDA tego segmentu wyniósł 36 mln zł (wzrost o 21,2 proc.).
Wpływy segmentu reklamy zewnętrznej urosły o 3,8 proc., do 108,6 mln zł. Zysk na poziomie EBITDA spadł o 1,8 proc., do 37,3 mln zł.
Segment prasy cyfrowej i drukowanej zmniejszył przychody o 8,6 proc., do 90,1 mln zł. Ze sprzedaży wydawnictw pochodziło 47,4 mln zł, tj. o 7,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Wpływy z reklam wzrosły za to o 6,1 proc., do 27,7 mln zł. Strata na poziomie EBITDA wyniosła 1,6 mln zł wobec 8,5 mln zł straty przed rokiem.
Przychody segmentu internetu spadły o 2,8 proc., do 58,5 mln zł. Ze sprzedaży reklamy internetowej pochodziło 53,4 mln zł, tj. o 6,3 proc. mniej. Strata na poziomie EBITDA zwiększyła się o 55 proc., do 6,2 mln zł.
Koszty operacyjne Grupy Agora pochłonęły 701,3 mln zł, czyli o 3,6 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2024 roku.
Grupa Agora w pierwszym półroczu 2025 roku zanotowała 10,7 mln zł straty, podczas gdy rok wcześniej - 4,3 mln zł. Zysk na poziomie EBITDA zwiększył się o 9,1 proc., do 118,5 mln zł.
(KOZ, 14.08.2025)










