UOKiK wygrał w sądzie z Olimp Laboratories – wyrok 5 mln zł kary utrzymany
Sąd oddalił odwołanie spółki Olimp Laboratories od decyzji prezesa UOKiK. Utrzymał również karę w wysokości ponad 5 mln zł (screen: X.com/uokik)
Reklamy w mediach społecznościowych powinny być odpowiednio oznaczone, a reklamodawca odpowiada za treści, które zlecił influencerom – zdecydował Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Sąd oddalił odwołanie spółki Olimp Laboratories od decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Utrzymał również karę w wysokości ponad 5 mln zł.
Czytaj też: UOKIK zarzuca spółkom kurierskim greenwashing. Mówi o "pustych obietnicach"
"Decyzja w sprawie Olimp Laboratories i influencerów była pierwszą, w której nałożyliśmy kary finansowe za kryptoreklamę w mediach społecznościowych. Dlatego wyrok sądu w tej sprawie jest bardzo ważny, nie tylko dla nas, ale dla całego rynku" – skomentował na platformie X Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
Dwa lata temu Urząd nałożył łącznie ponad 5 mln zł kary za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych w mediach społecznościowych. Decyzje dotyczyły spółki Olimp Laboratories oraz trojga influencerów z branży fitness (Katarzyny Dziurskiej, Katarzyny Oleśkiewicz-Szuby oraz lekkoatlety Piotra Liska). Producent suplementów diety płacił za umieszczanie – zgodnie z dostarczonymi przez siebie wytycznymi – swoich produktów w postach oraz relacjach. Zalecał im przy tym stosowanie niejasnych oznaczeń materiałów reklamowych, z których nie wynikał jednoznacznie komercyjny charakter publikacji.
Kary nałożone zostały zarówno na producenta, jak i influencerów. W sprawach ich odwołań nie zapadł jeszcze wyrok.
Czytaj też: Anna Gołębicka powołana do Rady Narodowego Funduszu Zdrowia
(AMS, 04.08.2025)










