Plany nowego naczelnego "Dziennika Gazety Prawnej". Pietryga zapowiada pełną cyfryzację
Nowy naczelny "DGP" jest autorem książki "Trzecia władza. Sądownictwo w latach 1946–2023". To przekrojowa analiza historii polskiego wymiaru sprawiedliwości (fot. materiały prasowe)
Tomasz Pietryga, jako naczelny „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor PL), będzie chciał wzmocnić jej opiniotwórczość. Zapowiada "pełną cyfryzację redakcji" i otwarcie na "nowoczesne formy komunikacji cyfrowej".
O tym, że Tomasz Pietryga 1 sierpnia obejmie stanowisko naczelnego "DGP" w Inforze wiedziano już w czerwcu, informowaliśmy o tym jako pierwsi. Dopiero wczoraj wydawca potwierdził to oficjalnie.
Tomasz Pietryga: "Planujemy wzmocnienie redakcji"
Pietryga w komunikacie Inforu zapowiada, że jako naczelny będzie stawiał na "pełną cyfryzację redakcji, integrację treści drukowanych z Internetem oraz otwarcie na nowoczesne formy komunikacji cyfrowej".
Czytaj też: W czerwcu najczęściej cytowany był Onet. TVN 24 liderem wśród stacji telewizyjnych
W rozmowie z "Presserwisem" zapewnia, że planowana integracja zespołów, które do tej pory pisały oddzielnie do papieru i oddzielnie do serwisu Gazetaprawna.pl, nie będzie wiązała się ze zwolnieniami.
– Wręcz przeciwnie, planujemy wzmocnienie redakcji o dziennikarzy i redaktorów mających nie tylko dużą wiedzę merytoryczną, ale także wysokie kompetencje cyfrowe – zastrzega Tomasz Pietryga. Dodaje, że w tej drugiej kwestii chce zorganizować dla zespołu redakcyjnego serię szkoleń.
Nowy naczelny "DGP" ma w planach stworzenie w wydaniu papierowym gazety działu opinii, co ma sprawić, że linia gazety będzie bardziej dostrzegalna w debacie publicznej. Będzie też oczekiwał od dziennikarzy, by byli bardziej aktywni w mediach społecznościowych, a w szczególności na platformach skierowanych do specjalistów będących odbiorcami treści "DGP".
Nowy naczelny powraca po niemal 19 latach
– Zależy mi na budowaniu opiniotwórczości i cytowalności gazety, aby nasza marka była jeszcze mocniejsza w dzisiejszym świecie cyfrowym. Bitwa o czytelników toczy się także w social mediach – podkreśla Pietryga, zaznaczając, że częścią jego strategii redakcyjnej będzie rozwijanie formatów multimedialnych, w tym podcastów i krótkich formatów wideo promujących materiały dziennika.
Czytaj też: Marek Wałkuski pozostanie korespondentem Polskiego Radia w Waszyngtonie
– W naszym myśleniu o strategii redakcyjnej Internet i szybkość podawania informacji będą na pierwszym miejscu – zapowiada Tomasz Pietryga.
Nowy naczelny "DGP" powraca do Inforu po niemal 19 latach. Te prawie dwie dekady przepracował w "Rzeczpospolitej", gdzie pełnił funkcję dziennikarza, redaktora, szefa działu prawnego, a od 2017 roku zastępcy redaktora naczelnego. Ostatnio odpowiadał za projekty specjalne.
Poprzedni naczelny "DGP" Krzysztof Jedlak o swoim odejściu poinformował zespół na początku czerwca. Zajmował to stanowisko od 2016 roku.
Czytaj też: Maciej Świrski się poddał. KRRiT będzie musiała podejmować decyzje jednogłośnie
(MZD, 30.07.2025)










