Wydawca "PB" i Bankier.pl w 2024 roku przekroczył 100 mln zł przychodów. Zysk urósł o połowę
Przychody wydawcy "Pulsu Biznesu" wzrosły o 24,5 proc. w porównaniu z 2023 rokiem (fot. materiały prasowe)
Bonnier Business Polska, wydawca dziennika "Puls Biznesu" oraz serwisów Pb.pl i Bankier.pl, w 2024 roku wypracował 9,4 mln zł zysku netto. Przychody ze sprzedaży wyniosły 106,6 mln zł.
Jak wynika ze sprawozdania złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, przychody spółki wzrosły o 24,5 proc. w porównaniu z 2023 rokiem.
Największe wpływy Bonnierowi zapewniał e-commerce – 56,1 mln zł (o 48,7 proc. więcej niż rok wcześniej). Ze sprzedaży powierzchni reklamowej pochodziło 18,3 mln zł (o 2,9 proc. więcej). Sprzedaż subskrypcji, czyli gazet w wersji papierowej i elektronicznej, przyniosła 15,7 mln zł (o 3,7 proc. więcej). Ze sprzedaży usług sponsoringowych i uczestnictw w eventach uzyskano 13,4 mln zł (o 13,9 proc. więcej).
Czytaj też: Prokuratura nie dopatrzyła się przestępstwa w wyprawie Świrskiego na zaprzysiężenie Trumpa
Koszty działalności operacyjnej Bonnier Business Polska urosły o 20,6 proc. – do 96,1 mln zł. Na wynagrodzenia przeznaczono 25,7 mln zł, czyli o 11,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Przeciętne zatrudnienie rok do roku zmniejszyło się minimalnie – z 186 do 185 pracowników.
Zysk netto spółki wzrósł o 53 proc. – z 6,1 mln zł w 2023 roku do 9,4 mln zł w 2024 roku. Zysk w całości przeznaczony zostanie na pokrycie strat z lat ubiegłych.
Bonnier Business Polska jest wydawcą dziennika gospodarczo-biznesowego "Puls Biznesu" oraz serwisów o tematyce gospodarczo-ekonomicznej: Pb.pl, Bankier.pl, Pit.pl, Mambiznes.pl, Zgarnijpremie.pl, a także Prnews.pl. W 2024 roku spółka zrealizowała ponad 60 wydarzeń w różnych formatach: od konferencji stacjonarnych i online, przez webinary, po e-szkolenia.
W 2024 roku "Puls Biznesu" sprzedawał średnio 12 964 egz. (o 2,4 proc. mniej niż w 2023 roku; dane PBC), z czego 10 695 egz. to były e-wydania.
Z badania Mediapanel PBI/Gemius wynika, że serwisy należące do Bonniera odwiedziło 5,8 mln użytkowników, w tym 4,2 mln Bankier.pl i 863 tys. Pb.pl.
(KOZ, 11.07.2025)










