UKE: najwięcej użytkowników płatnych usług telewizyjnych ma Cyfrowy Polsat
W 2024 wartość rynku płatnych usług telewizyjnych osiągnęła poziom 6,9 mld zł (fot. materiały prasowe)
Cyfrowy Polsat ma najwięcej użytkowników spośród dostawców płatnej telewizji w Polsce - wynika z raportu o stanie rynku telekomunikacyjnego, opublikowanego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.
Cyfrowy Polsat, właściciel marki Polsat Box, obsługiwał w 2024 roku 25,5 proc. wszystkich użytkowników. To spadek z 26,8 proc. rok wcześniej. Z kolei P4, operator Play i dawnej sieci UPC, miał 17,5 proc. użytkowników (14,8 proc. rok wcześniej). Dalej był Canal+, który obsługiwał 17,3 proc. użytkowników (spadek z 18,9 proc.).
Vectra miała 11,2 proc. (8,2 proc. w 2023 roku), Orange - 8,9 proc. (wzrost z 8,7 proc.), Netia - 3,8 proc. (wzrost z 3,6 proc.), Inea - 1,6 proc. (spadek z 1,7 proc.), a Toya - 1,4 proc. (bez zmian). Pozostali operatorzy obsługiwali 12,9 proc. użytkowników (16 proc. w 2023).
Do płatnych usług telewizyjnych zaliczane są usługi telewizji kablowej, satelitarnej oraz świadczone w oparciu o dostęp do sieci internet (IPTV). Płatne usługi telewizyjne w 2024 roku były odbierane przez 11,1 mln użytkowników (10,9 mln w 2023 roku). Z płatnych usług telewizyjnych w 2024 korzystało 76,3 proc. gospodarstw domowych (75 proc. w 2023 roku).
Czytaj też: Polskie Radio 24 i Trójka wprowadzają wakacyjne ramówki. Nowe audycje
W 2024 wartość rynku płatnych usług telewizyjnych osiągnęła poziom 6,9 mld zł, co stanowiło wzrost o 1,4 proc. w stosunku do 2023 roku. Najwięcej przychodów uzyskał Canal+ (25,8 proc. całości), ale jego udział spadł z 25,9 proc.
(MNIE, 03.07.2025)










