Kanały informacyjne relacjonujące start lotu Polaka w kosmos oglądało średnio 1,63 mln widzów
Transmisję pokazywała m.in. Republika (screen: YouTube/Telewizja Republika)
Kanały informacyjne, które w środę pokazywały lub omawiały start rakiety Falcon 9 z kapsułą Dragon z Polakiem Sławoszem Uznańskim-Wiśniewskim, oglądało średnio 1,63 mln widzów.
Dane dotyczą pasma od 8 do 8.59 w środę 25 czerwca. Start rakiety nastąpił o 8.32.
Czytaj też: KRRiT: od 2026 roku wyższe opłaty za abonament radiowo-telewizyjny
Najwięcej widzów pasmo od 8 do 8.59 śledziło w TVN 24. Tam miało ono średnio 717 tys. oglądających (19,05 proc. udziału w grupie ogólnej 4+). W Republice wybrało je średnio 421 tys. osób (11,19 proc.), w TVP Info – 196 tys. (5,20 proc. oraz dodatkowo 11 tys. i 0,3 proc. w TVP Nauka, który reemitował TVP Info), w emitujących bieżące serwisy informacyjne Wydarzeniach 24 – 127 tys. (3,38 proc.), w Polsat News – 120 tys. (3,20 proc.), a w stacji wPolsce24 – 37 tys. (0,99 proc.).
Z kolei tylko o 8.32 średnia widownia wspomnianych kanałów wyniosła 1,98 mln widzów, w tym najwięcej, bo 916 tys. widzów oglądało wtedy TVN 24.
Część relacji, ale bez kluczowej części, pokazywał Polsat w ramach emisji pasma "Nowy dzień z Polsat News". Z kolei np. TVP 2 w "Pytaniu na śniadanie" przez kilka minut pokazywał sam start rakiety.
Dane: Nielsen Media.
Czytaj też: Stanowski zapowiada Ligę Debat w Kanale Zero. Rozmawia o współpracy z Joanną Senyszyn
(MNIE, 30.06.2025)










