Niewyemitowana kreskówka pomogła w promocji witryny MTV
MTV nie wyemituje parodiującej Watykan kreskówki ”Popetown”, ale ankieta dotycząca emisji przysporzyła stacji popularności w Internecie.
20 marca br. muzyczny kanał uruchomił na stronie internetowej mtv.pl sondę, w której widzowie mieli się opowiedzieć za lub przeciw emisji ”Popetown”. W piątek głosowanie zakończono - 54 proc. spośród 13 tys. internautów biorących udział w sondzie opowiedziało się przeciwko emisji serialu. - Głosowanie budziło wielkie emocje. Ostatecznie silniejsza okazała się grupa przeciwników kreskówki. Gdyby jednak proporcje były odwrotne, wcale nie jest powiedziane, że zdecydowalibyśmy się na emisję ”Popetown” - mówi Dominika Płaza z działu public relations MTV Networks Polska. Najbardziej emocjonalnie przeciw emisji ”Popetown” protestowali uczestnicy katolickich forów dyskusyjnych (wortali wiara.pl, krucjata.org.pl) oraz prawicowego kwartalnika ”Fronda”. W sieci pojawił się wzór petycji z protestem do Izabelli Wiley, dyrektor generalnej MTV Polska, a także e-mail informujący o działaniach stacji Konferencję Episkopatu Polski, przewodniczącą KRRiT oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej. O głosowaniu w sprawie ”Popetown” informowały wortale o tematyce politycznej – liberator.lbl.pl i racjonalista.pl. - W ciągu pierwszych dwóch dni sondy liczba internautów odwiedzających witrynę MTV zwiększyła się o 20 procent - zauważa Płaza. Dodaje, że ponieważ sonda zakończyła się sukcesem, stacja zamierza częściej oddawać głos internautom, nie rezygnując przy tym z badań fokusowych na temat nowych programów.(AG, 02.04.2007)
