Wzrósł czas oglądania telewizji. "Beneficjentem telewizje informacyjne"
Stacje informacyjne urosły w każdym segmencie polskiej widowni (fot. Łukasz Gągulski/PAP)
Statystyczny Polak powyżej 4. roku życia spędza przed telewizorem średnio 3 godziny i 54 minuty dziennie, czyli o 9 minut dłużej niż rok wcześniej – wynika z danych Nielsen Media, obejmujących okres od 1 marca do 27 maja.
W grupie komercyjnej (16-59) czas oglądania telewizji (ATV) wynosił 3 godziny i 11 minut, czyli o 2 minuty dłużej niż rok wcześniej.
"Fenomen w segmencie stacji tematycznych"
Widzowie powyżej 50. roku życia oglądali telewizję dłużej o 18 minut – łącznie przez 6 godzin i 4 minuty. Z kolei mniej czasu przed TV poświęcały osoby pomiędzy 13. a 29. rokiem życia – 1 godzinę i 6 minut (o 6 minut mniej niż rok wcześniej).
Czytaj też: Średnio 227 tys. widzów "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP 1
– Motorem i beneficjentem większego ATV były wiosną tego roku kanały informacyjne, fenomen w segmencie stacji tematycznych – komentuje Joanna Nowakowska, konsultantka ds. marketingu i badań w WPP Media.
– Polacy oglądali newsy i publicystykę na antenach tych kanałów o 10 minut dłużej niż wiosną poprzedniego roku, a stacje informacyjne urosły w każdym segmencie polskiej widowni, choć naturalnie największą popularnością cieszą się niezmiennie wśród najstarszych Polaków – wskazuje.
Joanna Nowakowska podaje, że udział segmentu stacji informacyjnych wynosił wiosną 18,5 proc. w czasie oglądania wszystkich widzów, czyli o blisko 4,5 pkt proc. więcej niż przed rokiem.
Dane Nielsen Media uwzględniają oglądalność przesuniętą w czasie (TSV+2 dni).
Czytaj też: Telewizje, radia i portale szykują wieczory wyborcze
(KOZ, 31.05.2025)










