Sigma Bis zmienia nazwę na Re58. "Jej kondycja będzie zawsze uwarunkowana układem politycznym"

Rebranding ma sygnalizować rynkowi postawę opartą na wartościach takich jak: lokalność, zaufanie i bezpieczeństwo oraz innowacje (fot. materiały prasowe)
Agencja mediowa Sigma Bis zmienia nazwę na Re58. Rebranding ma odzwierciedlać nową strategię rozwoju firmy.
Firma poinformowała, że Re58 przeprofilowuje model biznesowy, zmienia identyfikację wizualną i stawia mocniejszy akcent na swoje kompetencje: planowanie, zakup mediów i doradztwo strategiczne. Rebranding ma sygnalizować rynkowi postawę opartą na wartościach, takich jak: lokalność, zaufanie i bezpieczeństwo oraz innowacje.
Nowa nazwa czerpie z siły pojęć, jak np.: reklama, rezultaty, reputacja, relacje, regionalność i reprezentacja, i jest bezpośrednio związana z aktualnym adresem firmy (siedziba mieści się przy ul. Ogrodowej 58 w Warszawie).
"Naszą ambicją jest umocnienie pozycji Re58 jako partnera, który nie tylko prowadzi skuteczne kampanie mediowe, ale także proaktywnie wspomaga klientów w podejmowaniu trafnych, strategicznych decyzji" - przekonuje w komunikacie Jaromir Sroga, prezes Re58.
Firma poinformowała, że korzysta z nowych narzędzi technologicznych, których używa przy tworzeniu aplikacji dla klientów, rozwijaniu badań. Ostatnio wprowadziła nowy model planowania sponsoringu sportowego i dostarczyła inne projekty, wykorzystując w tym celu AI.
Za opracowanie nowej strategii dla Sigmy Bis/Re58 odpowiadał Marcin Kalkhoff, specjalista od wizerunku marek i partner w BrandDoctor.
Ewa Góralska, managing director agencji Mediahub, przyznaje, że nie jest w stanie ocenić potencjału agencji Re58 pod względem narzędzi, wiedzy czy kadr. - Jednak obserwując rozwój sytuacji w ciągu ostatnich sześciu lat, dostrzegam istotną kwestię: Sigma, niezależnie od nazwy, pozostaje spółką w pełni zależną od skarbu państwa. Jej kondycja będzie zawsze uwarunkowana układem politycznym - wyjaśnia Góralska. - Jeśli dynamika i decyzyjność spółek właścicielskich zmienia się wraz z wynikami wyborów, to czy dom mediowy będzie regularnie przechodził transformacje? Ta zależność od polityki stanowi pierwszy problem - uważa.
Ewa Góralska zwraca również uwagę na kwestie transparentności. - Dla prywatnych i międzynarodowych spółek struktura organizacyjna Sigmy może wydawać się niejasna, co rodzi pytania o bezpieczeństwo danych i potencjalne zagrożenia wizerunkowe wynikające z politycznej dynamiki. Marki dążą do zachowania neutralności światopoglądowej. Współpraca z firmą, która ze swojej natury funkcjonuje w politycznym układzie, może ograniczać tę swobodę, nawet w kontekście wewnętrznych decyzji marketingowych w organizacjach klienckich - tłumaczy.
Firma z początkiem roku uprościła działy zakupu mediów, strategii i doradztwa, a także kreacji oraz mediów społecznościowych. W marcu ograniczyła zatrudnienie (zwolniono 21 pracowników). Połączono wówczas działy programatyczny i performance.
Sigma Bis odpowiada aktualnie za zakup mediów m.in. dla PZU, Alior Banku i Link4. W ciagu ostatnich dwóch miesięcy obsługiwane przez nią budżety PKO BP i Pekao SA przeszły do innych agencji mediowych - budżet PKO BP po czterech latach i po przetargu wrócił do Havas Media, a budżet Pekao SA po trzech latach trafił do IPG Mediabrands. Za to Sigma Bis rozpoczęła współpracę z Górnośląsko-Zagłebiowską Metropolią.
Po zmianie rządu agencja (jej większościowym udziałowcem jest Orlen) jednak nie może już liczyć na wiele kontraktów publicznych. W ostatnich miesiącach brała udział w przetargach dotyczących m.in. działań Ministerstwa Cyfryzacji, Banku Gospodarstwa Krajowego, Agencji Rozwoju Przemysłu, Telewizji Polskiej czy Kancelarii Premiera - nie wygrała żadnego z nich. W poprzednich latach Sigma Bis wygrywała wszystkie państwowe przetargi mediowe.
Z opublikowanego pod koniec 2024 roku audytu Grupy PZU (mniejszościowy udziałowiec Sigmy Bis) wynikało, że współpraca ubezpieczyciela z Sigmą Bis miała dla niego skutkować stratą 10 mln zł. Już wtedy nowy zarząd spółki zapewniał, że dostosowuje działania do standardów rynkowych.
Agencja mediowa Sigma Bis (dziś Re58), utworzona przez Orlen (66 proc. udziałów) i Grupę PZU (34 proc.), rozpoczęła działalność pod koniec 2019 roku. W 2020 roku jej właściciele zaczęli przenosić do niej obsługę mediową swoich spółek (Orlen, PZU, Link4). Pierwsze zlecenia pochodziły od Narodowego Banku Polskiego i PZU Zdrowie. Docelowo Sigma Bis miała oferować usługi nie tylko państwowym firmom i instytucjom, startując w przetargach zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Jednak w sektorze prywatnym ma w dorobku tylko współpracę z FoodCare (projektowo), Cechini Muszyna Dystrybucją i Perłą Browary Lubelskie (digital).
(MS, 30.05.2025)
