Do Rzeczy sprzedało akcje  |  Rośnie liczba słuchaczy podcastów  |  Lipcowy cennik Polsatu  |  Apteki mają szansę odzyskać prawo  |  Widownia serialu "Pierwsza miłość"  |  Oglądalność "Komisarza Alexa" w TVP 1  |  Telewizja kablowa ze spadkiem  |  Wyniki finansowe producenta "Kanapowców" i "Życia na kredycie" dla TTV  |  Serwisy plotkarskie zyskały użytkowników  |  Zespół agencji N42 Group  |  Publicis Groupe Polska wprowadza narzędzie  |  Heart & Brain przygotowała kampanię  |  ASAP&ASAP odpowiada za obsługę trzech brandów  |  Influencerzy z Dre$$code promują markę Orbit  |  Dyrektorka marketingu IAB Polska  |  Paramount+ zrealizuje drugi sezon "Strefy gangsterów" Guya Ritchiego  |  Colbert I. King po 35 latach żegna się z czytelnikami "The Washington Post"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Do Rzeczy sprzedało akcje  |  Rośnie liczba słuchaczy podcastów  |  Lipcowy cennik Polsatu  |  Apteki mają szansę odzyskać prawo  |  Widownia serialu "Pierwsza miłość"  |  Oglądalność "Komisarza Alexa" w TVP 1  |  Telewizja kablowa ze spadkiem  |  Wyniki finansowe producenta "Kanapowców" i "Życia na kredycie" dla TTV  |  Serwisy plotkarskie zyskały użytkowników  |  Zespół agencji N42 Group  |  Publicis Groupe Polska wprowadza narzędzie  |  Heart & Brain przygotowała kampanię  |  ASAP&ASAP odpowiada za obsługę trzech brandów  |  Influencerzy z Dre$$code promują markę Orbit  |  Dyrektorka marketingu IAB Polska  |  Paramount+ zrealizuje drugi sezon "Strefy gangsterów" Guya Ritchiego  |  Colbert I. King po 35 latach żegna się z czytelnikami "The Washington Post"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Do Rzeczy sprzedało akcje  |  Rośnie liczba słuchaczy podcastów  |  Lipcowy cennik Polsatu  |  Apteki mają szansę odzyskać prawo  |  Widownia serialu "Pierwsza miłość"  |  Oglądalność "Komisarza Alexa" w TVP 1  |  Telewizja kablowa ze spadkiem  |  Wyniki finansowe producenta "Kanapowców" i "Życia na kredycie" dla TTV  |  Serwisy plotkarskie zyskały użytkowników  |  Zespół agencji N42 Group  |  Publicis Groupe Polska wprowadza narzędzie  |  Heart & Brain przygotowała kampanię  |  ASAP&ASAP odpowiada za obsługę trzech brandów  |  Influencerzy z Dre$$code promują markę Orbit  |  Dyrektorka marketingu IAB Polska  |  Paramount+ zrealizuje drugi sezon "Strefy gangsterów" Guya Ritchiego  |  Colbert I. King po 35 latach żegna się z czytelnikami "The Washington Post"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Maj 27, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Putin zapowiada ograniczenie roli Microsoftu i Zooma w Rosji. "Musimy ich dusić"

Władimir Putin obiecał, że zadba o ich interesy kosztem zagranicznych firm (fot. Alexander Kazakov/Sputnik/Kremlin Pool/PAP/EPA)

Władimir Putin ogłosił, że działalność zagranicznych dostawców usług, takich jak Microsoft i Zoom, działających według niego przeciwko rosyjskim interesom powinna zostać "ograniczona". Oświadczył, że dla Rosji ważne jest rozwijanie krajowych rozwiązań.

Rosyjski prezydent w Moskwie spotkał się z przedstawicielami firm z różnych sektorów. Powiedział im, że będzie dbać o rodzimych przedsiębiorców. Natomiast firmy, takie jak Microsoft i Zoom, które ogłosiły swoje odejście z Rosji, ale nie opuściły jej całkowicie i nadal osiągają zyski, powinny być "duszone".

Putin chce się "odwzajemnić"

Odpowiadając na komentarz przedsiębiorcy przemawiającego na spotkaniu na temat tego, że Microsoft i Zoom nadal osiągają zyski w Rosji, Putin powiedział: "Musimy ich dusić. Całkowicie się zgadzam. Mówię to bez żadnego zażenowania, ponieważ oni próbują nas dusić. Musimy się odwzajemnić".

Czytaj też: Administracja Trumpa ogranicza prawo reporterów do poruszania się po Pentagonie

Podkreślił, że rosyjscy użytkownicy powinni również pozbyć się zachodnich usług, które zawierają "złe nawyki".

Putin zwrócił również uwagę, że amerykańskie firmy nadal dostarczają sprzęt medyczny i świadczą usługi w Rosji, podczas gdy europejskie firmy tego nie robią.

Mówiąc o McDonald's, który opuścił rynek rosyjski wraz z wybuchem wojny na Ukrainie, Putin powiedział: "Postawili wszystkich w trudnej sytuacji. Uciekli, a teraz, jeśli chcą wrócić, czy powinniśmy im torować drogę? Oczywiście, że nie".

Czytaj też: "The New York Times" pozwany przez plemię z Amazonii. Za twierdzenia o uzależnieniu od pornografii

(MAC, 27.05.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.