Karol Nawrocki z rekordowym zasięgiem w mediach. Efekt z afery z wykupem mieszkania

Autorzy raportu nie mają wątpliwości, że materiały o Karolu Nawrockim zdobyły rekordowe zasięgi z powodu niejasności dotyczących tego, jak Nawrocki kupił mieszkanie w Gdańsku (fot. Leszek Szymański/PAP)
Karol Nawrocki miał największy zasięg w mediach wśród kandydatów na prezydenta w pierwszym tygodniu po majówce – wynika z raportu Instytutu Monitoringu Mediów i Stowarzyszenia Demagog. To pokłosie tzw. afery mieszkaniowej, która wywołała falę krytyki wobec kandydata popieranego przez PiS.
Zgodnie z danymi (IMM) miedzy 5 a 11 maja materiały dotyczące Karola Nawrockiego osiągnęły łączny zasięg 1,1 mld potencjalnych kontaktów we wszystkich typach mediów.
Rekordowy zasięg informacji nt. kandydata
Oznacza to, że statystyczna osoba w wieku powyżej 15. roku życia mogła mieć kontakt z informacją o Nawrockim 35 razy. To rekordowy zasięg informacji na temat kandydata w trwającej kampanii wyborczej. Autorzy raportu nie mają wątpliwości, że materiały o Karolu Nawrockim zdobyły rekordowe zasięgi z powodu niejasności dotyczących tego, jak Nawrocki kupił mieszkanie w Gdańsku.
Czytaj też: Polskie Radio: podobny czas na wypowiedzi Trzaskowskiego i Nawrockiego
Na drugim miejscu w zestawieniu medialności uplasował się Rafał Trzaskowski. Informacje o kandydacie Koalicji Obywatelskiej zdobyły zasięg 600 mln kontaktów z przekazem. Łącznie 162 mln kontaktów z przekazem wygenerowały informacje o Rafale Trzaskowskim w mediach społecznościowych.
Na trzecim miejscu znalazł się Szymon Hołownia (327 mln kontaktów z przekazem). Kolejne miejsca zajęli: Sławomir Mentzen (318 mln), Magdalena Biejat (268 mln), Adrian Zandberg (147 mln), Grzegorz Braun (145 mln) i Marek Jakubiak (33 mln).

Przez aferę mieszkaniową Karol Nawrocki stał się najbardziej medialnym kandydatem na prezydenta w pierwszym tygodniu po majówce (źródło: IMM/Demagog)
Pod względem zasięgu na kanałach własnych w mediach społecznościowych po raz kolejny stawkę otwiera Sławomir Mentzen. Jego wpisy na TikToku, na portalu X i na YouTubie zgromadziły łącznie prawie 17,6 mln wyświetleń. Na drugim miejscu z największą liczbą wyświetleń wpisów w kanałach własnych w social mediach znalazł się Rafał Trzaskowski (10 mln odsłon), a na trzecim – Szymon Hołownia z 9,4 mln wyświetleń. Czwarte miejsce (6,5 mln wyświetleń) należy do Grzegorza Brauna. Na kolejnych miejscach pod względem liczby wyświetleń wpisów w mediach społecznościowych znaleźli się Magdalena Biejat (prawie 5 mln wyświetleń), Karol Nawrocki (4 mln), Adrian Zandberg (3,4 mln) i Marek Jakubiak 0,9 mln).
Czytaj też: TVP, TVN 24 i Polsat News zorganizują debatę przed drugą turą wyborów prezydenckich
(JF, 16.05.2025)
