TVP planuje szeroką obsługę kobiecego Euro 2025. "Dla TVP Sport to sportowa impreza roku"

- Obsługa turnieju nie będzie różniła od tego, co robiliśmy w Niemczech na Euro 2024 - zapowiada Jakub Kwiatkowski (fot. materiały prasowe)
Telewizja Polska wysyła kilkudziesięcioosobową ekipę do obsługi Mistrzostw Europy w piłce nożnej kobiet, które w lipcu odbędą się w Szwajcarii. Biało-czerwone zagrają na takim turnieju po raz pierwszy. – Dla TVP Sport jest to sportowa impreza roku – mówi dyrektor TVP Sport Jakub Kwiatkowski. Telewizja Polska szykuje również szerokozasięgową kampanię reklamową.
TVP ma wyłączne prawa do transmitowania w Polsce kobiecego Euro 2025. – Udało nam się wygrać przetarg. O prawa starało się kilku nadawców – mówił podczas podczas prezentacji oferty handlowej Jakub Kwiatkowski, dyrektor TVP Sport.
Telewizja Polska zapowiada szeroką obsługę turnieju, który odbędzie się w Szwajcarii i potrwa od 2 do 27 lipca. – Dla nas, dla TVP Sport, jest to sportowa impreza roku – stwierdził Jakub Kwiatkowski. – Historyczny awans żeńskiej reprezentacji piłkarskiej zasługuje na wyjątkowe pokazanie. Jako redakcja TVP Sport będziemy ten turniej traktować dokładnie tak, jakby grała męska reprezentacja. Mecze – zwłaszcza te z udziałem Polek – będziemy pokazywać tak samo, jak rok temu Euro 2024 w Niemczech – mówił dyrektor TVP Sport.
Czytaj też: Nowe studio TVN 24 i "Faktów" – budowa trwała ponad pół roku. Mamy zdjęcia
Jakub Kwiatkowski mówił "Presserwisowi", że do Szwajcarii pojedzie kilkudziesięcioosobowa ekipa TVP Sport. – Obsługa turnieju nie będzie różniła od tego, co robiliśmy w Niemczech na Euro 2024. Podczas meczów Polek będziemy mieli zarówno duże studio na stadionie, jak i małe przy murawie – tłumaczy.
Wszystkie 31 meczów, które rozgrywane będą w prime time (o 18 i 21), pokaże na żywo TVP Sport. Dodatkowo TVP 1 ma transmitować spotkania Polek. Biało-czerwone w fazie grupowej zagrają z Niemkami (4 lipca), Szwedkami (8 lipca) i Dunkami (12 lipca). Mecze oglądać będzie można też m.in. w aplikacji TVP Sport i serwisie TVPSport.pl.

Euro 2025 odbędzie się w Szwajcarii i potrwa od 2 do 27 lipca (fot. materiały prasowe)
Występy Polek skomentują Joanna Tokarska i Michał Zawadzki. Wśród prowadzących studio znajdzie się m.in. Paulina Chylewska. Główną ekspertką ma być piłkarka Katarzyna Kiedrzynek.
Biuro Reklamy i Marketingu TVP w piątek rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego i pakietów sponsorskich na Euro 2025. Ceny 30-sekundowych spotów dochodzić będą do 134,9 tys. zł (sprzedaż łączona TVP 1 i TVP Sport). Najwyżej wyceniono reklamy przy meczu Niemcy-Polska. Dla klientów przygotowano dwa szerokie pakiety sponsorskie (za 650 tys. zł i 950 tys. zł).
– CPP, jaki założyliśmy na ten cennik, to CPP z Euro 2024 – mówił Robert Kisiel, kierownik zespołu ds. sprzedaży sponsoringu sportowego w Biurze Reklamy i Marketingu TVP. – Szacuję, że mecze reprezentacji Polski mogą przyciągnąć około 800 tys. widzów – stwierdził Kisiel i przypomniał, że kobiece El Clasico z Ewą Pajor w FC Barcelona przyciągnęło do TVP Sport w niedzielę 23 marca o godz. 12 średnio 313 tys. widzów.

Biuro Reklamy i Marketingu TVP w czwartek zaprezentowało ofertę handlową na kobiece Euro 2025 (fot. materiały prasowe)
TVP szykuje również kampanię promującą transmisje z Euro 2025. Działania obejmą m.in. telewizję, prasę, kina, outdoor, digital, działania ambientowe i aktywności PR. – Postanowiliśmy, że budżet, który przeznaczymy na promocję wydarzenia, będzie taki sam, jak podczas kampanii Euro 2024 – mówiła Joanna Kowalewska, starsza specjalistka ds. sprzedaży mediów interaktywnych w Biurze Reklamy i Marketingu TVP.
Czytaj też: Po śmierci papieża Franciszka polskie redakcje wysłały reporterów do Rzymu
(KOZ, 26.04.2025)
