Grupa Polsat Plus w 2024 roku ze wzrostem przychodów i zysku

Zadłużenie netto grupy na koniec grudnia wyniosło 12,527 mld zł (fot. materiały prasowe)
Grupa Polsat Plus w 2024 roku miała 14,27 mld zł przychodów i 777,3 mln zł zysku netto.
W porównaniu z 2023 rokiem przychody grupy kapitałowej wzrosły o 4,7 proc. Koszty operacyjne były wyższe o 1,1 proc. i sięgnęły 12,63 mld zł. Zysk netto wzrósł z 311,6 mln zł do 777,3 mln zł. Skorygowana EBITDA wyniosła 3,299 mld zł (wzrost o 9,6 proc.), a skorygowana marża EBITDA urosła z 22,1 proc. do 23,1 proc.
W samym czwartym kwartale 2024 roku Grupa Polsat Plus zanotowała 3,83 mld zł przychodów (wzrost o 4 proc.) i 167,7 mln zł zysku netto (28,7 proc. w górę). Skorygowana EBITDA to 780,9 mln zł (wzrost o 15,3 proc.), a skorygowana marża EBITDA - 20,4 proc. (wzrost z 18,4 proc.).
Czytaj też: Debata wyborcza Republiki bez Rafała Trzaskowskiego i Magdaleny Biejat
Przychody segmentu usług B2C i B2B w czwartym kwartale wyniosły 2,710 mld zł i były o 1 proc. wyższe niż w czwartym kwartale 2023 roku.
Segment mediowy (telewizja i online) uzyskał 698 mln zł przychodów ze sprzedaży (o 1 proc. mniej niż rok wcześniej).
Segment zielona energia odpowiadał za 403 mln zł przychodów (wzrost o 2 proc.), a segment nieruchomości - 145 mln zł (wzrost o 149 proc.). "Wzrost przychodów (...) w wyniku zakończenia inwestycji mieszkaniowej w Porcie Praskim przy ul. Sierakowskiej 1-3 oraz przekazanie lokali klientom" - podano w prezentacji wynikowej.
Grupa Telewizja Polsat w 2024 roku uzyskała z reklamy telewizyjnej i sponsoringu 1,388 mld zł, czyli o 4,2 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym czasie - jak wynika z szacunków Publicis Groupe - wydatki na reklamę TV i sponsoring wzrosły o 5,9 proc. Udział Telewizji Polsat w torcie reklamowym zmniejszył się z 28,4 proc. do 28 proc.
Z kolei w czwartym kwartale 2024 roku przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu wyniosły 423 mln zł (wzrost o 1,8 proc. w porównaniu z czwartym kwartałem 2023 roku).
Na koniec grudnia 2024 roku Grupa Polsat Plus miała 5,737 mln abonentów (spadek o 1 proc. względem końca 2023 roku). Świadczyła im 13,209 mln usług kontraktowych (wzrost o 1 proc.), z czego 6,437 mln telefonii komórkowej (wzrost o 3,1 proc.), 4,683 mln płatnej telewizji (spadek o 3,3 proc.) i 2,089 mln internetu (wzrost o 4,8 proc.).
ARPU, czyli średni przychód z jednego klienta indywidualnego, w przypadku usług abonamentowych w czwartym kwartale 2024 roku wyniósł 77,4 zł (wzrost o 5,2 proc.). Wskaźnik odpływu abonentów (churn) spadł z 7,6 proc. do 7 proc.
Dodatkowo Grupa Polsat Plus na koniec grudnia 2024 roku miała 2,468 mln aktywnych usług przedpłaconych (spadek o 6,7 proc.).
Zadłużenie netto grupy na koniec grudnia wyniosło 12,527 mld zł.
Medialno-telekomunikacyjną Grupę Polsat Plus tworzą m.in. Telewizja Polsat, platforma satelitarna Polsat Box, operator telefonii komórkowej Polkomtel, firma telekomunikacyjna Netia i portal Interia.pl.
Czytaj też: Edyta Herbuś i Julia Żugaj wśród uczestników nowej edycji "Twoja twarz brzmi znajomo" Polsatu
(MNIE, 10.04.2025)
