Eksperci oceniają odważne zmiany na Gazeta.pl  |  Tygodniki przygotowują wydania na majówkę  |  Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Eksperci oceniają odważne zmiany na Gazeta.pl  |  Tygodniki przygotowują wydania na majówkę  |  Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Eksperci oceniają odważne zmiany na Gazeta.pl  |  Tygodniki przygotowują wydania na majówkę  |  Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Kwiecień 09, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W Polskim Radiu nagroda jubileuszowa będzie już po pięciu latach pracy

Nagrody jubileuszowe przyznawane będą pracownikom co pięć lat (fot. Leszek Szymański/PAP)

Polskie Radio zmienia zasady wypłat nagród jubileuszowych – ustalił "Presserwis". Pierwszą pracownicy będą mogli otrzymać po pięciu latach pracy, a nie po 15, jak do tej pory.

Kierujący spółką Paweł Majcher i Juliusz Kaszyński poinformowali pracowników, że radio zakończyło negocjacje z przedstawicielami związków zawodowych dotyczące nowego regulaminu wynagrodzeń.

Wysokość nagrody jubileuszowej w Polskim Radiu

Zdecydowano, że nagrody jubileuszowe będą przyznawane co pięć lat. Na pierwszą pracownicy będą mogli liczyć po pięciu latach pracy. Zmianie uległy mnożniki i podstawa wyliczania, która będzie niższa.

Czytaj też: Rafał Sławoń został szefem redakcji kultury i edukacji radiowej Jedynki

Podstawę wymiaru nagrody jubileuszowej stanowi połowa przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w spółce za poprzedni rok. Dla wypłat w 2025 roku kwota wyniesie 5,7 tys. zł.

Po pięciu latach pracy pracownikom przysługiwać będzie nagroda w wysokości 100 proc. podstawy (5,7 tys. zł), po 10 latach – 150 proc. podstawy (8,6 tys. zł), po 15 latach – 200 proc. (11,5 tys. zł), po 20 latach – 250 proc. (14,4 tys. zł), po 25 latach – 300 proc. (17,2 tys. zł), po 30 latach – 350 proc. (20,1 tys. zł), po 35 latach – 400 proc. (23 tys. zł), a po 40 latach – 450 proc. (25,9 tys. zł).

"Kolejna zmiana dotyczy pracowników, którzy osiągnęli lub osiągną w 2025 roku wiek emerytalny i którym do nabycia uprawnień do nagrody jubileuszowej brakuje maksymalnie 3 lata. Jeśli zdecydują się przejść na emeryturę i ich stosunek pracy zakończy się najpóźniej w dniu 31 grudnia 2025 r., to wraz z rozwiązaniem umowy o pracę otrzymają nagrodę jubileuszową, do której, wedle poprzednich regulacji, nabyliby uprawnienia w ciągu 3 lat" – zapowiedzieli szefowie Polskiego Radia.

Jeden wspólny termin wypłaty

Z kolei od września Polskie Radio chce wprowadzić zmianę dotyczącą wypłaty wynagrodzeń. "Pośród wielu celów, jakie wyznaczyliśmy sobie, przychodząc do Polskiego Radia, jest porządkowanie i upraszczanie procedur i procesów. Od wielu lat duża część pracowników otrzymuje pensję w dwóch ratach" – napisali Paweł Majcher i Juliusz Kaszyński.

Czytaj też: Radio Tok FM ma ponad 50 tys. płatnych subskrypcji premium. Wzrost o 33 proc.

"W porozumieniu ze związkami zawodowymi wypracowaliśmy rozwiązanie, które pozwoliło nam ustalić jeden wspólny termin wypłaty dla wszystkich pracowników Polskiego Radia" – poinformowali szefowie Polskiego Radia.

Nowym terminem wypłaty wynagrodzeń będzie 10. dzień każdego miesiąca. 

W Polskim Radiu na koniec stycznia 2025 roku pracowało 1181 osób.

Czytaj też: Debata wyborcza Republiki bez Rafała Trzaskowskiego i Magdaleny Biejat

(KOZ, 09.04.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.