Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Kwiecień 08, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Likwidatorka Radia RDC Emilia Benedykcińska nową redaktorką naczelną stacji

Emilia Benedykcińska jest od ponad roku likwidatorką Radia RDC (fot. materiały prasowe)

Od poniedziałku nową redaktorką naczelną Radia RDC jest likwidatorka stacji Emilia Benedykcińska. Dotychczasowy naczelny pozostaje w strukturach rozgłośni.

Zmiany zaszły też na innych stanowiskach. Dyrektorem programu i zastępczynią redaktora naczelnego została Aleksandra Głogowska, pełniąca również rolę dyrektora literackiego stacji. Filip Gąsior, który od maja ubiegłego roku był redaktorem naczelnym radia, powrócił na swoje poprzednie stanowisko – kierownika redakcji informacji i internetu Polskiego Radia RDC. Gąsior w roli naczelnego zastąpił wówczas Grzegorza Chlastę.

"RDC działa na bardzo trudnym rynku"

Emilia Benedykcińska zarządza mazowiecką rozgłośnią Polskiego Radia od lutego ubiegłego roku. Wcześniej pracowała w Kancelarii Sejmu i agencji public relations MSL Group.

Czytaj też: Jan Ordyński przewodniczącym rady programowej Polskiego Radia

– Faktycznie pracuję w radiu od roku, ale to już spore doświadczenie – mówi "Presserwisowi". Jak dodaje, jej współpracownicy przyjęli tę decyzję z aprobatą. – Mam też wsparcie Aleksandry Głogowskiej, szefowej programu, którą bardzo cenię za jej wiedzę – dodaje Benedykcińska.

Polskie Radio RDC to regionalna stacja radiowa nadająca w Warszawie i na Mazowszu. Jej słuchalność w Warszawie wahała się w 2024 roku od 0,6 do 0,8 proc.

– RDC działa na bardzo trudnym i wypełnionym rozgłośniami warszawskim rynku – mówi Emilia Benedykcińska. – Ale w stosunku do tego, od czego zaczynaliśmy, wzrost widać. Rosną nam też zasięgi w internecie. Na YouTubie startowaliśmy z pięcioma tysiącami subskrybentów, teraz jest ich ponad trzydzieści tysięcy. Odtworzenia idą w miliony.

W Warszawie działa 27 stacji radiowych (według badania Radio Track). Dla porównania we Wrocławiu jest ich 25, a w aglomeracji śląskiej – 24.

Czytaj też: Marzena Duchnowicz żegna się z Radiem Zet po 32 latach. Przechodzi do Polskiego Radia

(PAR, 08.04.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.