Ranking nadawców. W pierwszym kwartale TVP prowadziła w 4+, a TVN WBD – w 16-59

Łączny udział kanałów TVP w rynku w grupie ogólnej wyniósł 21 proc. (fot. Archiwum Turczyk/PAP)
W pierwszym kwartale 2025 roku Telewizja Polska utrzymała najwyższy udział w widowni telewizyjnej wśród największych nadawców. W grupie komercyjnej 16-59 prowadził TVN Warner Bros. Discovery, a Grupa Polsat poprawiła wyniki.
Wśród wszystkich widzów powyżej 4. roku życia kanały TVP zdobyły łącznie 21 proc. udziału w rynku, czyli tyle samo, co w pierwszym kwartale 2024 roku. Telewizja publiczna wyprzedziła TVN Warner Bros. Discovery – kanały tego nadawcy miały razem 20,9 proc. (spadek z 23,6 proc.). Udział zmniejszyła również Grupa Polsat – z 20,7 proc. do 20,3 proc.
Czytaj też: W marcu Polsat był liderem rynku w grupie ogólnej 4+, a TVN w komercyjnej 16-59
W grupie komercyjnej 16-59 kanały TVN Warner Bros. Discovery zanotowały łącznie 21,6 proc. (spadek z 23,8 proc.). Grupa Polsat zwiększyła udział z 20,8 proc. do 21,2 proc. Z kolei anteny TVP miały razem 15,8 proc. (spadek z 16,2 proc.).
Ranking kanałów otwiera TVP 1, który w pierwszym kwartale miał 7 proc. udziału w rynku (wzrost z 6,7 proc.). Z tzw. wielkiej czwórki wzrost zanotował także Polsat – z 6,4 proc. do 6,6 proc. Udział TVP 2 wyniósł 6,3 proc. (spadek z 6,8 proc.), a TVN – 6,2 proc. (spadek z 6,8 proc.).
W pierwszej dziesiątce były też:
- Republika – 5,7 proc. (wzrost z 3,2 proc.),
- TVN 24 – 5,3 proc. (spadek z 7 proc.),
- naziemny TV Puls – 3,2 proc. (wzrost z 2,7 proc.),
- TVN Siedem – 3,1 proc. (3,1 proc. rok wcześniej),
- TV 4 – 2,8 proc. (wzrost z 2,6 proc.)
- i TTV – 1,8 proc. (1,8 proc.).
Wszystkie te kanały, z wyjątkiem TVN 24, nadają naziemnie.
Czytaj też: KRRiT bez badania odbioru sygnału stacji telewizyjnych na podstawie danych z dekoderów
W grupie 16-59 prowadził TVN z 7,3 proc. udziału w rynku (spadek z 7,8 proc.). Tuż za nim znalazł się Polsat, który poprawił wynik z 7 proc. do 7,2 proc. Udział TVP 2 wyniósł 4,6 proc. (spadek z 5,1 proc.), a TVP 1 – 4,6 proc. (4,6 proc. przed rokiem).
Dalej uplasowały się:
- TV Puls – 3,8 proc. (wzrost z 3,4 proc.),
- TVN Siedem – 3,7 proc. (spadek z 3,8 proc.),
- TVN 24 – 3,5 proc. (spadek z 4,6 proc.),
- TV 4 – 3 proc. (wzrost z 2,6 proc.),
- Republika – 2,7 proc. (wzrost z 1,8 proc.)
- i TTV – 2,5 proc. (2,5 proc.).
Wśród telewizji informacyjnych za Republiką i TVN 24 znalazły się TVP Info i Polsat News. TVP Info w 4+ miał 1,7 proc. (wzrost z 1,4 proc.), a Polsat News – 1,4 proc. (spadek z 1,8 proc.). W grupie 16-59 udział Polsat News wyniósł 1,1 proc. (spadek z 1,3 proc.), a TVP Info – 0,9 proc. (wzrost z 0,7 proc.).
Dane: Nielsen Media
Czytaj też: TVN Turbo kończy emisję premier "Zakupu kontrolowanego" i "Automaniaka"
(KOZ, 06.04.2025)
