Nowy zarząd Yieldbird, spółki technologicznej Agory

W skład nowego zarządu Yeldbird wejdą Joanna Kozłowska, Marcin Hajduk i Karol Jurga (fot. Agora)
Marcin Ekiert i Bartłomiej Chmiel odchodzą z zarządu Yieldbird, spółki z Grupy Agora zajmującej się reklamą programatyczną. Pierwszy trafi do rady nadzorczej spółki, drugi jest prezesem spółki Gazeta.pl. W Yieldbird zastąpią ich Joanna Kozłowska, Marcin Hajduk i Karol Jurga.
"Po wielu owocnych latach w Yieldbird nadszedł czas na nowe otwarcie – zmiany, które starannie planowaliśmy od miesięcy. Przekazuję stery Joannie, Marcinowi i Karolowi, życząc im sukcesów i dynamicznego rozwoju. Jestem pewny, że dzięki unikatowym kompetencjom oraz wyjątkowemu zespołowi, Yieldbird ma przed sobą obiecującą przyszłość" – przekazał w komunikacie Marcin Ekiert, prezes i współzałożyciel Yieldbird. Ekiert od lipca dołączy do rady nadzorczej spółki.
Z zarządu Yieldbird odejdzie również Bartłomiej Chmiel, dotychczas jej dyrektor operacyjny, który od listopada 2024 roku jest prezesem spółki Gazeta.pl.
Do zarządu Yieldbird w marcu dołączą Joanna Kozłowska, Marcin Hajduk i Karol Jurga. Do końca czerwca będą oni stopniowo przejmowali obowiązki dotychczasowych członków zarządu.
Joanna Kozłowska w roli chief operating officer Yieldbird będzie odpowiedzialna za działania operacyjne, finanse i HR. Ze spółką i branżą ad tech jest związana od 7 lat. W tym czasie odpowiadała za prowadzenie działu HR&operations, a następnie również za obszar finansów. Wcześniej zdobywała doświadczenie m.in. realizując projekty HR w sektorze bankowym oraz korporacyjnym dla firm w Polsce i za granicą.
Marcin Hajduk jako chief product officer Yieldbird będzie odpowiedzialny za rozwój produktu i technologię. Jest związany z Yieldbird i branżą ad tech od ponad 5 lat. W tym czasie odpowiadał za stworzenie i rozwój portfolio produktów technologicznych spółki. Wcześniej pracował w firmie doradztwa strategicznego.
Karol Jurga będzie pełnił funkcję chief revenue officer Yieldbird odpowiedzialnego za sprzedaż i obsługę klienta. W Grupie Agora pracuje od 10 lat, a od 7 lat odpowiada za utrzymanie i rozwój biznesu Yieldbird. Dodatkowo od roku nadzoruje także sprzedaż i pozyskiwanie nowego biznesu. Wcześniej w Gazeta.pl zajmował się pozyskiwaniem ruchu z mediów społecznościowych na serwisy portalu. Swoją przygodę z mediami zaczynał od stworzenia Sportowej Agencji Informacyjnej inSport, oferującej dostęp do informacji sportowych dla mediów w Polsce.
Należąca do Grupy Agora Yieldbird to spółka technologiczna specjalizująca się w optymalizacji zasobów reklamowych. Firma zatrudnia kilkudziesięcioosobowy zespół analityków, programistów, specjalistów ds. sprzedaży, wydajności i obsługi, którzy współpracują z ponad 250 wydawcami w ponad 40 krajach świata. Yieldbird jest członkiem IAB Europe i certyfikowanym partnerem Google.
(PAR, 21.03.2025)
