Orange Polska prowadzi rozmowy w sprawie wprowadzenia reklam DAI

Orange Polska na koniec 2024 roku miał 981 tys. klientów usług telewizyjnych (screen: Orange.pl)
Orange Polska rozmawia z potencjalnymi partnerami w sprawie wprowadzenia do swojej oferty telewizyjnej reklam w modelu DAI, czyli dynamicznej podmiany spotów.
- Rozważamy wprowadzenie technologii DAI w naszych usługach telewizyjnych opartych na IPTV oraz OTT. Prowadzimy rozmowy ze wszystkimi potencjalnymi partnerami na rynku, którzy będą w stanie zagwarantować odpowiedni zasięg oraz zapewnić najwyższą jakość usług - przekazał "Presserwisowi" Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska.
W styczniu informowaliśmy, że grupa Orange Polska została partnerem technologicznym spółki GPW DAI, która ma platformę służącą do dynamicznej podmiany reklam telewizyjnych. Orange Polska wspiera GPW DAI w integracji zewnętrznych platform operatorskich. Firma dostarczyła narzędzia, które obejmują m.in. infrastrukturę sprzętową i programową oraz rozwiązanie do fizycznego umieszczania reklam w strumieniu wideo.
Czytaj też: Wzrosła słuchalność RMF FM, a spadła Jedynki i Tok FM
Orange Polska na koniec 2024 roku miał 981 tys. klientów usług telewizyjnych, w tym 940 tys. klientów telewizji kablowej IPTV i 41 tys. telewizji satelitarnej. Ma też usługę Orange TV Go.
Własne rozwiązania reklamy dedykowanej posiada też m.in. TVN, który stosuje je np. w naziemnej telewizji cyfrowej HbbTV, Playerze, ale też w Pilocie WP. Czołowi operatorzy płatnej telewizji na razie nie oferują DAI. Play na swoich platformach mobilnych prowadzi jednak program pilotażowy dotyczący DAI. Z mniejszych operatorów na to rozwiązanie stawia m.in. Korbank.
Dzięki DAI (dynamic ad insertion) można w jednym czasie emitować różne reklamy dla różnych grup odbiorców. Są one podmieniane w czasie rzeczywistym na poziomie konkretnego urządzenia.
(MNIE, 13.03.2025)
