Wzrosła słuchalność RMF FM, a spadła Jedynki i Tok FM

Słuchalność RMF FM wzrosła z 28,3 proc. do 29,8 proc. (fot. Pixabay.com)
W okresie grudzień 2024 - luty 2025 słuchalność RMF FM wyniosła blisko 30 proc. Spadki zanotowały m.in. radiowa Jedynka i Tok FM.
Z badania Radio Track realizowanego przez Kantar i Adres:Media wynika, że RMF FM (Grupa RMF) zdobył 29,8 proc. udziału w czasie słuchania wobec 28,3 proc. w tych samych miesiącach rok wcześniej.
Słuchalność Radia Zet (Grupa Eurozet) spadła z 14,4 proc. do 14,3 proc., a Programu I Polskiego Radia - z 5,1 proc. do 4,5 proc. Radio Maryja poprawiło udział z 2,1 proc. do 2,4 proc. Program III zanotował 2,3 proc. (wzrost z 2,2 proc.), Program II - 0,5 proc. (bez zmian), a Polskie Radio 24 - 0,4 proc. (spadek z 0,7 proc.).
Wśród rozgłośni ponadregionalnych prowadziło Radio Vox FM (Grupa ZPR Media), które zwiększyło udział z 3,2 proc. do 3,4 proc. Słuchalność Tok FM (Grupa Eurozet) spadła z 3 proc. do 2,1 proc.
"Nie oszukujmy się: Tok FM to radio tożsamościowe, skierowane do konkretnej grupy osób, które nie były entuzjastami rządów Prawa i Sprawiedliwości. Gdy zmieniła się władza, słuchacze przestali się ekscytować polityką i poświęcać jej ponadnormatywnie swój czas. Dlatego zniechęcenie do polityki dotknęło wszystkie media newsowe. Pracujemy nad zmianami w Tok FM" - mówił "Press" wiceprezes Grupy Eurozet Adam Fijałkowski i przypominał: "Jeszcze w 2013 roku słuchalność Tok FM była poniżej 1 procentu. W szczytowym momencie, w 2022 roku, mieliśmy 3,5 procent, teraz nastąpiła korekta słuchalności, ale proszę pamiętać, że mamy też blisko 45 tysięcy subskrybentów w internecie".
Ponadregionalne Antyradio (Grupa Eurozet) miało 2 proc. (spadek z 2,2 proc.), RMF Classic (Grupa RMF) - 1,6 proc. (bez zmian), Radio Wnet - 0,6 proc. (wzrost z 0,5 proc.), a Eska Rock (Grupa ZPR Media) - 0,4 proc. (rok temu Muzo.fm - 0,3 proc.).
Najchętniej słuchana sieć - Radio Eska (Grupa ZPR Media) - poprawiła wynik z 6,9 proc. do 7 proc.
Wzrosła również słuchalność: regionalnych rozgłośni publicznych zrzeszonych w Audytorium 17 - z 4,6 proc. do 5,1 proc., Radia Plus (Grupa Eurozet, Grupa ZPR Media) - z 1,9 proc. do 2,2 proc., Radia Pogoda (Grupa Eurozet) - z 1,1 proc. do 1,3 proc., Radia Eska2 (Grupa ZPR Media) - z 0,9 proc. do 1 proc.
Słuchalność RMF Maxx (Grupa RMF) wyniosła 3,5 proc. (spadek z 3,6 proc.), Radia Złote Przeboje (Grupa Eurozet) - 2,5 proc. (bez zmian), Meloradia (Grupa Eurozet) - 0,8 proc. (spadek z 1,2 proc.), Rock Radia (Grupa Eurozet) - 0,4 proc. (spadek z 0,5 proc.), a Chillizet (Grupa Eurozet) - 0,3 proc. (bez zmian).
(KOZ, 11.03.2025)
