Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 10, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Naczelny Xyz.pl: miesięcznie mamy około 300 tys. użytkowników

Naczelny Xyz.pl zapewnia, że jest zadowolony z osiąganych wyników (screen: YouTube.com/Impact CEE)

Grzegorz Nawacki, założyciel i redaktor naczelny serwisu Xyz.pl, zapewnia, że serwis miesięcznie odwiedza ok. 300 tys. użytkowników. - 23 lutego przekroczyliśmy próg miliona czytelników od początku działania serwisu - podaje. 

Xyz.pl rozpoczął działalność 21 października 2024 roku. Od 10 stycznia serwis zaczął zamykać dostęp do swoich materiałów za paywallem i wprowadzać płatne subskrypcje. - Miesięcznie odwiedza nas ok. 300 tysięcy czytelniczek i czytelników, których inne portale określają unikalnymi użytkownikami – zapewnia Grzegorz Nawacki. - W lutym praktycznie powtórzyliśmy wynik ze stycznia, a przecież to krótszy miesiąc i na dodatek były ferie. Dla nas to nie jest tylko semantyczna różnica, lecz podkreślenie realnej różnicy. W XYZ nie ma notowań, wzorów umów, kalkulatorów i innych narzędzi, które na innych portalach odpowiadają za dużą część ruchu, natomiast z punktu widzenia internauty jest to jedynie poszukiwana informacja, bez większego znaczenia skąd pochodzi, i na pewno nie może być traktowane jako czytelnictwo. Nie mamy też clickbaitu i treści SEO, takich jak pogoda, wyniki Lotto, niedziele handlowe, jesteśmy serwisem z jakościowym dziennikarstwem – dodaje Nawacki.

Anna Miotk, dyrektorka ds. komunikacji w PBI, poinformowała "Presserwis", że Xyz.pl do tej pory nie przekroczył jednak progu pod względem liczby użytkowników, żeby jego wyniki mogły być prezentowane w badaniu internetu Madiapanel, realizowanym przez PBI i Gemius. PBI tłumaczy, że w badaniu przyjęte są określone progi dla wartości Real Users (RU): audytowane kanały mediowe - minimum 50 tys. RU, a nieaudytowane kanały mediowe (Xyz.pl nie jest zgłoszony do audytu), w zależności od platformy: PC - 294 tys. RU, telefon - 387 tys. RU, tablet - 294 tys RU. Przy czym wartości poniżej progu informują o mniejszej precyzyjności pomiaru ze względu na mniejszą liczbę użytkowników.

Do tej pory PBI tylko raz ujawniły dane Xyz.pl, mimo że próg nie został przekroczony. W listopadzie 2024 roku, a więc pierwszym pełnym miesiącu działalności, Xyz.pl miał ponad 157,3 tys. realnych użytkowników, co oznaczało, że zasięg internetowy, czyli procentowy udział realnych użytkowników odwiedzających dany kanał mediowy w populacji wszystkich realnych użytkowników korzystających tylko z internetu wyniósł 0,53 proc. Natomiast średni czas spędzany przez użytkowników w serwisie wynosił w listopadzie ponad 12 min i 3 sek.

- Nigdy nie zgłaszaliśmy się do badania Gemiusa, nie mamy wpiętych jego kodów. W naszej strategii zasięg i odsłony nie są kluczowe, model biznesowy nie jest oparty na wyświetleniach banerów reklamowych, dlatego nie widzieliśmy dotąd sensu w dołączeniu do badania. Nie wykluczamy dołączenia w przyszłości, choć oczywiście będziemy się przyglądać, jak badanie jest traktowane przez rynek po tym, jak wycofała się z niego Grupa Wirtualna Polska, a więc lider rynku – wyjaśnia Nawacki.

Naczelny Xyz.pl zapewnia, że jest zadowolony z osiąganych wyników. - 23 lutego przekroczyliśmy próg miliona czytelników od początku działania serwisu. Myślę, że każdy start-up byłby zadowolony, gdyby w cztery miesiące od startu milion osób skorzystało z jego produktu lub usługi - uważa. 

Startu serwisu nie ułatwiały big techy. - Facebook banuje wszystkie nasze kampanie promocyjne, Google odblokował po kilku tygodniach od startu. Jednak dla nas najważniejsza jest relacja z czytelniczkami i czytelnikami, a to, że wracają do nas regularnie i dużo czytają, jest dowodem, że nas cenią. Parametry ruchu: czas spędzony stronie, głębokość wizyt mamy znacząco lepsze niż inne znane nam portale i potwierdzają, że nasze treści są doceniane przez czytelników – zaznacza Grzegorz Nawacki.

Xyz.pl ma się utrzymywać m.in. ze sprzedaży płatnych subskrypcji. Miesięczna opłata za dostęp do wszystkich treści wynosi 49 zł (9 zł za pierwszy miesiąc dla nowych subskrybentów), roczna – 412 zł (706 zł dla dwóch osób).

Szef serwisu nie zdradza jednak, ilu subskrybentów dotychczas wykupiło dostęp do Xyz.pl. - Na tym etapie nie chcemy jeszcze ujawniać szczegółowych danych, sprzedaż subskrypcji zaczęliśmy dwa miesiące temu. Mogę jedynie powiedzieć, że wyniki są lepsze od zakładanych w biznesplanie – zapewnia Nawacki.

(MAK, 10.03.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.