Tylko trzy programy w TV przekroczyły w 2024 roku granicę 3 mln widzów
Jeszcze w 2023 roku było 49 pozycji z widownią powyżej 3 mln widzów (fot. Grzegorz Michałowski/PAP)
W 2024 roku tylko trzy programy emitowane w polskiej telewizji (nie licząc sportu) przekroczyły poziom 3 mln widzów – wynika z analizy Screenlovers przygotowanej na podstawie danych Nielsen Media. W 2019 roku takich programów było 352.
Były to: film "Kevin sam w domu" – 3,3 mln widzów (24 grudnia o 20, Polsat), serial "M jak miłość" – 3,07 mln widzów (najpopularniejszy odcinek 19 lutego, TVP 2) i "Teleexpress" 3,07 mln (najpopularniejsze wydanie 16 czerwca, czyli tuż po meczu Polska – Holandia na Euro 2024, TVP 1).
Czytaj też: Podsumowania roku i prognozy na 2025. Telewizja i streaming
Dla porównania, jeszcze w 2023 roku było 49 pozycji z widownią powyżej 3 mln widzów, w 2022 roku – 81, 2021 roku – 151, 2020 roku – 262, a 2019 roku – 352.
"Te dane to w żadnym razie nie jest obraz upadku telewizji, jak lubią tego typu zestawienia opisywać media (średni czas oglądania w 2024 r. praktycznie nie drgnął), tylko galopującej fragmentacji. Coraz mniej nas łączy – także przed telewizorami" – podkreśliła na LinkedIn Joanna Nowakowska ze Screenlovers.
Analiza nie uwzględnia transmisji sportowych i zsumowanej widowni programów nadawanych równocześnie na więcej niż jednej antenie.
"Te dane to w żadnym razie nie jest obraz upadku telewizji" – podkreśla Joanna Nowakowska (fot. Screenlovers)
Czytaj też: Telewizja nie taka FAST. Niskie koszty i potencjalnie duża widownia kuszą nadawców
(KOZ, 03.02.2025)