Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Luty 03, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Trump wyrzuca "The New York Times", NBC, NPR i Politico z Pentagonu

W informacji dotyczącej "Nowego corocznego programu rotacji mediów" stwierdzono, że lokale budynku amerykańskiego Departamentu Obrony mają zostać opuszczone do 14 lutego (fot. Wikimedia Commons/Touch of Light)

Administracja prezydenta USA Donalda Trumpa ogłosiła, że cztery prestiżowe organizacje medialne będą musiały opuścić biura od dziesięcioleci zajmowane w Pentagonie. Decyzja dotyczy takich tytułów, jak gazeta "The New York Times", telewizja NBC, portal Politico i National Public Radio.

W informacji dotyczącej "Nowego corocznego programu rotacji mediów" stwierdzono, że lokale budynku amerykańskiego Departamentu Obrony mają zostać opuszczone do 14 lutego. Do tych biur mają wprowadzić się przedstawiciele redakcji "The New York Post", One America News Network, Breitbart News Network i HuffPost News.

NBC News: "Jesteśmy rozczarowani"

Odtąd każdego roku jedna placówka druku, internetowa, telewizyjna i radiowa będzie tracić miejsce i ma w nie wchodzić inna, reprezentująca tę samą dziedzinę medialną.

Czytaj też: Decyzja Trumpa może pozbawić pracy niektórych dziennikarzy w Polsce

"Jesteśmy rozczarowani decyzją o odmowie dostępu do kabiny nadawczej w Pentagonie, z której korzystaliśmy od wielu dziesięcioleci" – przekazał w mailu rzecznik NBC News. "Pomimo znaczących przeszkód, jakie stwarza to dla naszej zdolności do gromadzenia i przekazywania wiadomości będziemy nadal przekazywać informacje z taką samą rzetelnością i rygorem, jak zawsze ma to miejsce w NBC News".

"The New York Times" stwierdził, że pomimo tego posunięcia nadal angażuje się w "pełne i uczciwe" relacjonowanie wydarzeń z Pentagonu. NPR wezwał Departament Obrony do powiększenia dostępnej powierzchni biurowej, aby wszystkie media miały równy dostęp.

Pentagon Press Association "bardzo zaniepokojone"

W Pentagonie działa ponad dwadzieścia organizacji informacyjnych relacjonujących codzienną działalność armii amerykańskiej.

Czytaj też: Donald Trump podaje, że Microsoft jest chętny do kupna amerykańskiego TikToka

"Żeby było jasne, placówki, które zwolnią pomieszczenia wypożyczone im przez Sekretarza Obrony, pozostaną pełnoprawnymi członkami Korpusu Prasowego Pentagonu" – powiedział John Ullyot, pełniący obowiązki asystenta sekretarza obrony ds. publicznych. "Jedyną zmianą będzie rezygnacja z fizycznej przestrzeni do pracy w budynku, aby umożliwić nowym placówkom stanie się stałymi członkami Korpusu Prasowego Pentagonu".

Stowarzyszenie Pentagon Press Association reprezentujące dziennikarzy pracujących przy Departamencie Obrony stwierdziło, że "jest bardzo zaniepokojone tym bezprecedensowym posunięciem Departamentu Obrony mającym na celu zaszkodzenie wysoce profesjonalnym mediom".

Czytaj też: W dniu inauguracji prezydentury Trumpa Republika liderem rynku w grupie ogólnej

(MAC, 03.02.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.