Kanał Krzysztofa Ziemca ma ponad 100 tys. subskrybentów. Zaczyna szukać reklamodawców
Kanał Otwarta Konserwa to pomysł Krzysztofa Ziemca (screen/YouTube.com)
Otwarta Konserwa, kanał uruchomiony w maju ub.r. przez Krzysztofa Ziemca, ma na YouTubie ponad 100 tys. subskrybentów. – Przekroczenie tej psychologicznej granicy ma również wymiar praktyczny, rozpoczynam rozmowy z potencjalnymi reklamodawcami – mówi dziennikarz.
Podczas debiutu Otwartej Konserwy Krzysztof Ziemiec wyraził nadzieję, że istnieje popyt na jakościowy kanał prezentujący konserwatywny, prawicowy punkt widzenia, ale bez zacietrzewienia. Teraz twierdzi, że ta nadzieja została spełniona.
- Niektóre odcinki Otwartej Konserwy mają kilka tysięcy wyświetleń, ale są też jak ten sprzed dwóch dni ("Owsiak ucieka, neoTVP szczuje, a Republikę zamkną? SKANDAL" - przyp. red.), który został wyświetlony przeszło 110 tys. razy. Nie wiemy, jakie są przyczyny tych różnic, bo nie znamy algorytmów YouTube'a, które zresztą stale się zmieniają – mówi Ziemiec.
Czytaj też: Mija 35 lat od uruchomienia RMF FM. Stacja przygotowała specjalne atrakcje
Jego kanał nie był wspierany kampanią promocyjną. – Postawiliśmy na pracę organiczną i jakość. Mamy profesjonalne studio w niewielkim mieszkaniu w Warszawie. Udało się sformować kilkuosobowy zespół. Tematy międzynarodowe prowadzi Antoni Opaliński. Od grudnia współpracuje z nami Piotr Gociek (publicysta "Do Rzeczy” - przyp. red.) oraz Łukasz Adamski (publicysta, krytyk filmowy, współpracownik Polskiego Radia Olsztyn – przyp. red.), którzy omawiają bieżące wydarzenia kulturalne – dodaje Ziemiec.
Kanał na razie ma niewielkie przychody. Na Patronaite przedsięwzięcie ma 109 patronów i może liczyć na wsparcie miesięczne w wysokości 3380 zł.
– Tantiemy wypłacane przez YouTube są symboliczne. Bezpośrednich partnerów praktycznie nie mamy. Współpracujemy z kilkoma wydawnictwami. Po opłaceniu kosztów bieżących, w tym symbolicznych honorariów dla prowadzących programy, wychodzimy na zero. Mam nadzieję, że się to zmieni. Po osiągnięciu progu 100 tys. subskrybentów rozpoczynam rozmowy z potencjalnymi reklamodawcami – zapowiada były dziennikarz TVP (do początku 2019 roku prowadził "Wiadomości", a potem do grudnia 2023 roku "Teleexpress").
(JF, 16.01.2025)