ARiMR reklamuje się wszędzie, ale nie w mediach rolniczych  |  Tylko dwóch dużych kolporterów na rynku dystrybucji prasy  |  Wirtualna Polska ma pieniądze na nabycie firmy  |  Farmona rusza z przetargiem  |  Powrót programu do TVP 2  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Prace nad nowym sezonem "Ugotowanych" dla TVN  |  TV Puls  |  "Hotel Paradise" ze zmienionymi zasadami  |  Nowa produkcja TVN Turbo  |  Radio Eska2  |  Telewizja WP kontynuuje format  |  Publicis Groupe wprowadza program szkoleniowy  |  Konsorcjum polskich producentów startuje  |  Polska Agencja Inwestycji i Handlu szuka  |  Urlop.pl z pierwszą ogólnopolską kampanią  |  Netflix chce przejąć prawa w USA do Formuły 1  |  Musk nie jest zainteresowany kupnem amerykańskiego TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

ARiMR reklamuje się wszędzie, ale nie w mediach rolniczych  |  Tylko dwóch dużych kolporterów na rynku dystrybucji prasy  |  Wirtualna Polska ma pieniądze na nabycie firmy  |  Farmona rusza z przetargiem  |  Powrót programu do TVP 2  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Prace nad nowym sezonem "Ugotowanych" dla TVN  |  TV Puls  |  "Hotel Paradise" ze zmienionymi zasadami  |  Nowa produkcja TVN Turbo  |  Radio Eska2  |  Telewizja WP kontynuuje format  |  Publicis Groupe wprowadza program szkoleniowy  |  Konsorcjum polskich producentów startuje  |  Polska Agencja Inwestycji i Handlu szuka  |  Urlop.pl z pierwszą ogólnopolską kampanią  |  Netflix chce przejąć prawa w USA do Formuły 1  |  Musk nie jest zainteresowany kupnem amerykańskiego TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

ARiMR reklamuje się wszędzie, ale nie w mediach rolniczych  |  Tylko dwóch dużych kolporterów na rynku dystrybucji prasy  |  Wirtualna Polska ma pieniądze na nabycie firmy  |  Farmona rusza z przetargiem  |  Powrót programu do TVP 2  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Prace nad nowym sezonem "Ugotowanych" dla TVN  |  TV Puls  |  "Hotel Paradise" ze zmienionymi zasadami  |  Nowa produkcja TVN Turbo  |  Radio Eska2  |  Telewizja WP kontynuuje format  |  Publicis Groupe wprowadza program szkoleniowy  |  Konsorcjum polskich producentów startuje  |  Polska Agencja Inwestycji i Handlu szuka  |  Urlop.pl z pierwszą ogólnopolską kampanią  |  Netflix chce przejąć prawa w USA do Formuły 1  |  Musk nie jest zainteresowany kupnem amerykańskiego TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Styczeń 13, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Meta i Amazon rezygnują z polityki różnorodności. Trump spotkał się z Zuckerbergiem

Donald Trump spotkał się w swojej rezydencji w Mar-a-Lago z szefem Mety – Markiem Zuckerbergiem (screen: YouTube/PowerfulJRE)

Meta Platforms i Amazon wycofują się ze stosowania programów DEI (Diversity, Equity and Inclusion), czyli różnorodności, równości i integracji. Ma to związek z rozpoczynającą się 20 stycznia prezydenturą Donalda Trumpa, od dawna przeciwnika tego rodzaju polityki. Amerykański prezydent elekt w piątek spotkał się w swojej rezydencji w Mar-a-Lago z szefem Mety – Markiem Zuckerbergiem.

Niektóre z największych amerykańskich firm ograniczają politykę DEI po tym, jak od 2020 roku naciskały na jej wprowadzanie, zwłaszcza w następstwie protestów przeciwko zabójstwom George'a Floyda i innych czarnoskórych Amerykanów przez policję.

"Krajobraz prawny i polityczny ulega zmianie"

Agencja Reutera dotarła do komunikatu wysłanego do pracowników Mety przez Janelle Galle, wiceprezeskę ds. zasobów ludzkich w firmie. Napisała ona, że "krajobraz prawny i polityczny otaczający różnorodność, równość i działania na rzecz integracji w Stanach Zjednoczonych ulega zmianie".

Czytaj też: Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych chce podtrzymania blokady TikToka

Meta zamyka swój program różnorodności, równości i integracji, w tym ten dotyczący zatrudniania, a także szkolenia. 

Amerykańskie media zwracają uwagę na działania wielkich koncernów starających się przypodobać Trumpowi. Widać to zwłaszcza na przykładzie Meta Platforms. W ostatnim czasie firma awansowała bądź zatrudniła na wysokich stanowiskach stronników prezydenta. Republikanin Joel Kaplan został dyrektorem ds. globalnych. Dana White – szef Ultimate Fighting Championship (UFC) i bliski przyjaciel Trumpa – wszedł do zarządu firmy.

Czytaj też: W prostym języku. Nowa wersja wiadomości w niemieckiej telewizji publicznej

(MAC, 13.01.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.