W Kanale Sportowym nadal najpopularniejsze materiały Stanowskiego
W Kanale Sportowym nadal rekordową liczbę odsłon mają materiały Krzysztofa Stanowskiego, który rozstał się z projektem w 2023 roku (screen: YouTube/Kanał Sportowy)
Prawie pięć lat po starcie Kanał Sportowy na YouTube ma milion subskrybentów i 775 mln wyświetleń niemal 6 tys. opublikowanych filmów. Najpopularniejsze są nadal materiały przygotowane przez Krzysztofa Stanowskiego, który w 2023 roku rozstał się z kanałem. Nowe materiały rzadko sięgają 100 tys. wyświetleń.
Prof. Adam Szynol, medioznawca z Uniwersytetu Wrocławskiego, zwraca uwagę, że popularność danego kanału, a w tym w szczególności tak specjalistycznego jest składową kilku elementów.
- Nie ma się co oszukiwać. Krzysztof Stanowski był najbardziej rozpoznawalnym autorem kanału, a jego materiały windowały statystyki - mówi Szynol. Faktycznie najpopularniejsze materiały na YouTube Kanału Sportowego to materiały Stanowskiego - m.in. seria "Dziennikarskie zero", które były odtwarzane ponad milion razy. Rekord z ponad 11 milionami odtworzeń pobił jego materiał demaskujący "polską gwiazdę" Bollywood Natalię Janoszek.
Na 31 materiałów odtwarzanych ponad milion razy tylko jeden stworzył Mateusz Borek (komentarz na temat Paulo Sousy).
Prof. Szynol zwraca też uwagę na fakt, że w ostatnich miesiącach nie było wielkich wydarzeń sportowych, które przyciągnęłyby widzów do Kanału Sportowego.
- Kanał Sportowy stracił trochę ze swojego impetu i świeżości. Nie jest już medium nowym. Jednocześnie musi konkurować ze sportowymi sekcjami portali horyzontalnych, które też zgarniają sporo tego sportowego tortu, a to autorom Kanału nie ułatwia życia - podsumowuje medioznawca.
Krzysztof Stanowski na początku lutego 2024 roku uruchomił na YouTube Kanał Zero, który subskrybuje 1,4 mln użytkowników.
(PAR, 09.01.2025)