Z Żubrem w metaverse
Bank Pekao S.A. znalazł oryginalny sposób na dotarcie z edukacją finansową do młodych ludzi. Proponuje im innowacyjną rozrywkę w ramach, której uczą się podejmowania decyzji dotyczących pozyskiwania i wydawania pieniędzy.
Ta rozrywka to mapa Money Tycoon umieszczona w jednej z najpopularniejszych na świecie gier wideo „Fortnite” – tylko w Polsce społeczność zainteresowanych nią liczy siedem milionów! (przy czym wyspa ta nie jest sponsorowana, firmowana ani zarządzana przez Epic Games Inc.). Zadaniem gracza jest zrealizowanie wyznaczonych na planszy zadań: wybór najlepszej działki pod inwestycję, a następnie wybudowanie na niej nowoczesnego oddziału banku. Docelowo w obiekcie powinny znaleźć się m.in. sala do obsługi klientów, pomieszczenia, w których przeprowadzane są operacje finansowe, a także – na szczycie budynku – luksusowy apartament.
Aby wykonać zadania, gracz musi tak zarządzać finansami, by wystarczyło ich zarówno na rozpoczęcie inwestycji, jak i na jej rozwój. W trakcie gry można np. otwierać następne biznesy, zarządzać dochodami z automatycznie tworzonych zasobów oraz odkładać środki na wirtualnych lokatach, by później je zainwestować. Mapa oferuje również system oszczędności i wyzwań finansowych – od misji parkour, przez wyścigi, po rozbudowę struktury banku. Dzięki takim elementom jak cykl dnia i nocy oraz zmieniające się warunki pogodowe gracze muszą na bieżąco dostosować swoje strategie do otoczenia i wyzwań. To wymusza na nich podejmowanie przemyślanych decyzji i – w efekcie – buduje ich finansową świadomość. A jednocześnie sama gra – jeśli tylko uda im się zrealizować wszystkie zadania – przynosi nie tylko mnóstwo zabawy, lecz także satysfakcji.
Do realizacji zawartych na planszy zadań, z których każde to osobna minigra, służy unikalny, wirtualny telefon. Ma on funkcje pozwalające na zarządzanie finansami, dostosowanie karty bankowej do własnych preferencji, a przede wszystkim umożliwia podejmowanie wyzwań. Udział w zabawie jest bezpłatny i nie wymaga od gracza ani specjalnych umiejętności, ani zaawansowanego sprzętu.
Rozszerzenie obecności Banku Pekao w metaverse, poprzez ulokowanie mapy Money Tycoon w „Fortnite”, jest kolejnym elementem kampanii promującej Konto Przekorzystne dla Młodych. To produkt dla osób poniżej 26. roku życia, za pomocą którego Bank stara się zachęcić do świadomego zarządzania finansami osobistymi. Atutem konta, poza brakiem opłat m.in. za prowadzenie konta i wypłaty z bankomatów, jest wyjątkowa karta, bo opatrzona wizerunkiem bohaterów wybranej gry. Grafikę z ulubionym tytułem gracze mogą również umieścić w formie skórki w aplikacji Banku Pekao S.A.
– Gaming stał się dziś rozrywką porównywalną do słuchania muzyki, oglądania telewizji czy filmów i seriali na platformach. Stworzenie mapy Tycoon było naturalnym krokiem na ścieżce wspierania pasji naszych młodych klientów. Bank ma w swojej ofercie Konto Przekorzystne z atrakcyjnymi wizerunkami kart dla graczy oraz skórki w aplikacji nawiązujące do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzyliśmy w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną z quizami i przeszkodami w Fortnite, która łączy innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową. Zapraszam do fascynującego świata gamingu Pekao po pigułkę extra emocji! – mówi Artur Brudnicki, dyrektor Biura Digital Marketingu w Banku Pekao S.A.
Ambasadorem kampanii zatytułowanej „Jak nie teraz to, kiedy… wbijesz na wyższy level?”, promującej Konto Przekorzystne dla Młodych, jest Kamil „Kaluch” Kaliński, najpopularniejszy gracz GTA V. Rozgrywkę związaną z budową oddziału instytucji finansowej promują na swoich kanałach gracze „Fortnite” RafaToJa, Airnest i Hexo.
Grę można znaleźć na www.fortnite.com po wpisaniu nazw Money Tycoon lub kodu gry: 8754-6289-4338. Gra dostępna jest dla każdego za darmo na najpopularniejszych platformach, takich jak PlayStation, Xbox, PC czy Android.
(20.12.2024)