Telewizja Polska wypłaci pracownikom świadczenia na święta  |  Republika i wPolsce24 szykują filmy dokumentalne  |  Styczniowy cennik reklamowy TVN  |  Mniej wydań "Telekuriera" w TVP 3  |  Oglądalność debiutu programu "Kabaret łączy pokolenia" w TVP 2  |  Miesięczniki dla kobiet drożeją  |  Środowy prime time TVN  |  Widownia "Bitwy o palety" z Zygmuntem Chajzerem w Super Polsat  |  Nowy serwis Grupy Infor PL  |  Zestawienie miesięczników poradnikowych w trzecim kwartale  |  Na dekoderach Avios pojawił się kanał Webcamera.pl  |  Autor "Polityki" z nagrodą  |  Publicysta "Rzeczpospolitej" przewodniczącym komisji diecezjalnej w Sosnowcu  |  McCann Poland wygrywa  |  Performance Group promuje  |  Tyson Fury ambasadorem XTB  |  Forbes otworzył w Madrycie pierwszy klub członkowski  |  Brytyjskie social media zostały zobowiązane do aktywnego zwalczania nielegalnych działań  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizja Polska wypłaci pracownikom świadczenia na święta  |  Republika i wPolsce24 szykują filmy dokumentalne  |  Styczniowy cennik reklamowy TVN  |  Mniej wydań "Telekuriera" w TVP 3  |  Oglądalność debiutu programu "Kabaret łączy pokolenia" w TVP 2  |  Miesięczniki dla kobiet drożeją  |  Środowy prime time TVN  |  Widownia "Bitwy o palety" z Zygmuntem Chajzerem w Super Polsat  |  Nowy serwis Grupy Infor PL  |  Zestawienie miesięczników poradnikowych w trzecim kwartale  |  Na dekoderach Avios pojawił się kanał Webcamera.pl  |  Autor "Polityki" z nagrodą  |  Publicysta "Rzeczpospolitej" przewodniczącym komisji diecezjalnej w Sosnowcu  |  McCann Poland wygrywa  |  Performance Group promuje  |  Tyson Fury ambasadorem XTB  |  Forbes otworzył w Madrycie pierwszy klub członkowski  |  Brytyjskie social media zostały zobowiązane do aktywnego zwalczania nielegalnych działań  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizja Polska wypłaci pracownikom świadczenia na święta  |  Republika i wPolsce24 szykują filmy dokumentalne  |  Styczniowy cennik reklamowy TVN  |  Mniej wydań "Telekuriera" w TVP 3  |  Oglądalność debiutu programu "Kabaret łączy pokolenia" w TVP 2  |  Miesięczniki dla kobiet drożeją  |  Środowy prime time TVN  |  Widownia "Bitwy o palety" z Zygmuntem Chajzerem w Super Polsat  |  Nowy serwis Grupy Infor PL  |  Zestawienie miesięczników poradnikowych w trzecim kwartale  |  Na dekoderach Avios pojawił się kanał Webcamera.pl  |  Autor "Polityki" z nagrodą  |  Publicysta "Rzeczpospolitej" przewodniczącym komisji diecezjalnej w Sosnowcu  |  McCann Poland wygrywa  |  Performance Group promuje  |  Tyson Fury ambasadorem XTB  |  Forbes otworzył w Madrycie pierwszy klub członkowski  |  Brytyjskie social media zostały zobowiązane do aktywnego zwalczania nielegalnych działań  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 17, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawca "Dziennika Gazety Prawnej" w 2023 roku odnotował zysk netto niższy o 30 proc.

Przychody wydawcy "DGP" wzrosły o 10 proc. w porównaniu z 2022 rokiem (fot. Darek Delmanowicz/PAP)

Infor PL SA – wydawca m.in. „Dziennika Gazety Prawnej” oraz portali Dziennik.pl i Forsal.pl – w 2023 roku miał 114 mln zł przychodów i 7,3 mln zł zysku netto. "Pomimo niekorzystnych warunków rynkowych, wyniki świadczą o stabilnej sytuacji finansowej spółki" – czytamy w sprawozdaniu z działalności zarządu w 2023 roku.

Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów Infor PL w 2023 roku były o 10 proc. wyższe niż w 2022 roku.

Czytaj też: W Trójce rozmowy polityczne Renaty Grochal chętniej słuchane niż Beaty Michniewicz

O 21,6 proc. – do 62,8 mln zł – wzrosły koszty wytworzenia sprzedanych produktów i materiałów, a o 21,2 proc. – do 16,7 mln zł – ogólnego zarządu.

W rezultacie zysk z działalności operacyjnej w 2023 roku wyniósł 7,5 mln zł i był o 38,7 proc. niższy niż rok wcześniej. Natomiast zysk netto nieznacznie przekroczył 7,3 mln zł, co oznacza, że był o 30,1 proc. niższy niż rok wcześniej.

"Istotny wpływ na sytuację finansową spółki w 2024 roku mogła mieć obecna sytuacja geopolityczna, ze szczególnym uwzględnieniem konfliktu w Ukrainie" – czytamy w sprawozdaniu działalności zarządu Infor PL za 2023 rok. "Sankcje nałożone w związku z działaniami zbrojnymi powodują ograniczenia w obrocie gospodarczym, co stanowi istotny czynnik makroekonomiczny zarówno w kraju, jak i na świecie. Jednym z bezpośrednich skutków wojny jest ponad dwukrotny wzrost cen papieru, co znacząco obciąża segment prasowy naszej działalności" – napisano.

Czytaj też: Solorz zapewnia, że Polsat nie jest na sprzedaż. "Niespotykana presja na reputację spółki"

Zarząd Infor PL zauważa, że istotny wpływ na działalność spółki w zakresie reklamy w 2024 roku mają również zmiany wynikające z wyborów w 2023 roku.

"W 2024 roku spółka będzie kontynuowała strategię opartą na rozwoju produktów cyfrowych. Wypracowana przez lata stabilizacja finansowa, poparta silną pozycją spółki jako dostawcy profesjonalnych treści, pozwoli na kontynuację działalności w przyszłości" – czytamy w sprawozdaniu.

W 2023 roku "Dziennik Gazeta Prawna" sprzedawał średnio 27 353 egz., czyli o 12,2 proc. mniej niż w 2022 roku (dane PBC).

Czytaj też: Sąd oddalił w całości pozew Michała Adamczyka w sprawie zmiany władz TVP

(JF, 17.12.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.