Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 21, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Przychody Grupy Polsat Plus po trzech kwartałach wzrosły o 5 proc.

W porównaniu z trzema pierwszymi kwartałami 2023 roku przychody grupy kapitałowej wzrosły o 5 proc. (fot. materiały prasowe)

Grupa Polsat Plus po trzech kwartałach 2024 roku miała 10,439 mld zł przychodów i 609,6 mln zł zysku netto.

W porównaniu z trzema pierwszymi kwartałami 2023 roku przychody grupy kapitałowej wzrosły o 5 proc. Koszty operacyjne były wyższe o 2,1 proc. i sięgnęły 9,19 mld zł. Zysk netto wzrósł z 181,3 mln zł do 609,6 mln zł. Skorygowana EBITDA wyniosła 2,688 mld zł (wzrost o 15,1 proc.), a skorygowana marża EBITDA urosła z 23,5 proc. do 25,7 proc.

W samym trzecim kwartale 2024 roku Grupa Polsat Plus zanotowała 3,58 mld zł przychodów (wzrost o 3,6 proc.) i 249,8 mln zł zysku netto wobec 102,2 mln zł w trzecim kwartale 2023 roku. Skorygowana EBITDA to 886,4 mln zł (wzrost o 14,4 proc.), a skorygowana marża EBITDA - 24,8 proc. (wzrost z 22,4 proc.).

Przychody segmentu usług B2C i B2B w trzecim kwartale wyniosły 2,682 mld zł i były o 1 proc. wyższe niż w trzecim kwartale 2023 roku.

Segment mediowy (telewizja i online) uzyskał 546 mln zł przychodów ze sprzedaży (o 3 proc. mniej, niż rok wcześniej). Jak podano w prezentacji wyników, poziom przychodów był "pod wpływem niższych przychodów z tytułu sprzedaży sublicencji telewizyjnych". 

Segment zielona energia odpowiadał za 367 mln zł przychodów (spadek o 3 proc.), a segment nieruchomości - 39 mln zł (spadek o 3 proc.).

Grupa Telewizja Polsat w pierwszych trzech kwartałach 2024 roku uzyskała z reklamy telewizyjnej i sponsoringu 965 mln zł, czyli o 5,2 proc. więcej, niż rok wcześniej. W tym czasie - jak wynika z szacunków Publicis Groupe - wydatki na reklamę TV i sponsoring wzrosły o 7,3 proc. Udział Telewizji Polsat w torcie reklamowym zmniejszył się z 28,5 proc. do 28 proc.

Czytaj też: Stacja wPolsce24 z dłuższym o godzinę autorskim programem na żywo

Z kolei w trzecim kwartale 2024 roku przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu wyniosły 297 mln zł (wzrost o 3 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2023 roku).

Na koniec września 2024 roku Grupa Polsat Plus miała 5,747 mln abonentów (spadek o 1,3 proc. względem końca września 2023 roku). Świadczyła im 13,129 mln usług kontraktowych (wzrost o 0,6 proc.), z czego 6,378 mln telefonii komórkowej (wzrost o 2,7 proc.), 4,694 mln płatnej telewizji (spadek o 3,5 proc.) i 2,057 mln internetu (wzrost o 4 proc.).

ARPU, czyli średni przychód z jednego klienta indywidualnego, w przypadku usług abonamentowych w trzecim kwartale 2024 roku wyniósł 77,2 zł (wzrost o 5 proc.). Wskaźnik odpływu abonentów (churn) spadł z 7,5 proc. do 7,2 proc.

Dodatkowo Grupa Polsat Plus na koniec września 2024 roku miała 2,566 mln aktywnych usług przedpłaconych (spadek o 6,3 proc.).

Zadłużenie netto grupy na koniec września wyniosło 12,082 mld zł.

Medialno-telekomunikacyjną Grupę Polsat Plus tworzą m.in. Telewizja Polsat, platforma satelitarna Polsat Box, operator telefonii komórkowej Polkomtel, firma telekomunikacyjna Netia i portal Interia.pl.

(KOZ, 21.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.