Dział: PRASA

Dodano: Listopad 15, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa Agora po trzech kwartałach ze stratą. Przychody wzrosły o 8,4 proc.

Bartosz Hojka, prezes Grupy Agora (fot. materiały prasowe)

Grupa Agora po trzech kwartałach 2024 roku miała 1,03 mld zł przychodów ze sprzedaży i 15,8 mln zł straty. Wyższe wpływy uzyskała ona ze sprzedaży barowej w kinach niż z wydawnictw.

Przychody Grupy Agora w porównaniu z trzema kwartałami 2023 roku wzrosły o 8,4 proc.

Sprzedaż usług reklamowych przyniosła grupie 527,4 mln zł, tj. o 11,4 proc. więcej niż przed rokiem.

Ze sprzedaży biletów do kin pochodziło 174,5 mln zł (spadek o 0,7 proc.), a ze sprzedaży barowej w kinach - 106,3 mln zł (wzrost o 7,5 proc.).

Sprzedaż wydawnictw zapewniła 98,1 mln zł przychodów (spadek o 2,4 proc.). Z działalności filmowej grupa uzyskała 35,9 mln zł wobec 12,9 mln zł rok wcześniej.

Segment filmu i książki odpowiadał za 399,7 mln zł przychodów, czyli o 10,8 proc. więcej, niż rok wcześniej. Jego wskaźnik EBITDA wzrósł o 4,3 proc. - do 89,6 mln zł.

Przychody segmentu radia – w którym wyniki Grupy Eurozet konsolidowane są od marca 2023 roku – wzrosły o 28 proc., do 250,3 mln zł. Wskaźnik EBITDA tego segmentu wyniósł 43,5 mln zł (wzrost o 26,8 proc.).

Segment prasy cyfrowej i drukowanej zmniejszył przychody o 4,4 proc., do 150,5 mln zł. Ze sprzedaży "Gazety Wyborczej" pochodziło 71,8 mln zł, tj. o 3 proc. mniej niż rok wcześniej. Strata na poziomie EBITDA wzrosła z 1,3 mln zł do 7,7 mln zł.

Wpływy segmentu reklamy zewnętrznej urosły o 10,5 proc., do 150,2 mln zł. Zysk na poziomie EBITDA wzrósł o 17,3 proc., do 48,2 mln zł.

Przychody segmentu internetu spadły o 16,5 mln zł, do 91,9 mln zł. Strata na poziomie EBITDA wzrosła z 0,9 mln zł do 4,6 mln zł.

Koszty operacyjne Grupy Agora pochłonęły 1,01 mld zł, czyli o 7,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Na wynagrodzenia i świadczenia wydano 329 mln zł (wzrost o 9,4 proc.).

Grupa Agora zanotowała 15,8 mln zł straty wobec 34,1 mln zł zysku netto po trzech kwartałach 2023 roku. Zysk na poziomie EBITDA wyniósł 152,3 mln zł (wzrost o 12,8 proc.), a marża EBITDA wzrosła z 14,1 proc. do 14,7 proc.

(KOZ, 15.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.