Dział: INTERNET

Dodano: Październik 31, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Firma Difference zbada dla Krajowego Instytutu Mediów zjawisko dezinformacji

KIM to instytucja budżetowa, której organem założycielskim jest przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (screen: Kim.gov.pl)

Krajowy Instytut Mediów wybrał w przetargu firmę Difference z Warszawy, która wykona dla niego badanie jakościowe dotyczące zjawiska dezinformacji.

Firma zobowiązała się zrealizować badanie za 190,7 tys. zł. Druga z firm, która uczestniczyła w przetargu, czyli Meritum Bożysława Jaworska-Posiła z Łodzi, zadeklarowała wykonanie zadania za 199,4 tys. zł. W przetargu, poza ceną, kryterium było też doświadczenie osób realizujących badanie. Na sfinansowanie zamówienia KIM chciał przeznaczyć maksymalnie 273,8 tys. zł (wszystkie kwoty brutto).

Firma Difference informuje na swojej stronie internetowej, że prowadzi m.in. badania eksploracyjne, etnograficzne, kulturowe i społeczne, ale też np. audyty sklepowe. Wśród swoich klientów wymienia m.in. Agorę, TVP i Polski Instytut Sztuki Filmowej. Zawierała już też z KIM umowy na dostarczanie danych populacyjnych na temat konsumpcji mediów.

Czytaj też: Dziennikarka TVN 24 Jolanta Pieńkowska wygrała prawomocnie proces z wydawcą "Super Expressu"

Według danych z Krajowego Rejestru Sądowego w 2023 roku spółka Difference miała 5,95 mln zł przychodów ze sprzedaży (rok do roku 16,4 proc. mniej) i 110 tys. zł zysku netto wobec 735 tys. zł na plusie rok wcześniej.

Badanie dotyczące dezinformacji ma zostać zrealizowane do 9 grudnia. Ma pokazać, jak postrzegany jest wpływ zjawiska dezinformacji na codziennie przyjmowanie i przetwarzanie treści informacyjnych. Będzie dotyczyć też m.in. rozumienia przez odbiorców zagrożeń wynikających z dezinformacji i sposobów weryfikowania przez nich informacji. Badanie ma również dotyczyć wpływu dezinformacji na zaufanie do mediów oraz państwa.

Badanie powstanie na podstawie odpowiedzi użytkowników mediów z różnych grup wiekowych oraz wywiadów grupowych z osobami powyżej 56. roku życia. Będzie realizowane z użyciem scenariuszy dostarczonych przez KIM.

Krajowy Instytut Mediów to instytucja budżetowa, której organem założycielskim jest przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

(MNIE, 31.10.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.