Skargi na eksperyment Off Radia Kraków z AI  |  TVP Info wyróżnia najważniejszy temat  |  Head of marketing w BBC Studios  |  Interia będzie wybierać agencję  |  TVN nie rezygnuje z "Autentycznych"  |  Cena nabycia przez Orange Polska lokalnych operatorów kablowych  |  Serwis Sweet.tv uruchomił kolejne kanały w modelu FAST  |  Nowy podcast "Faktu"  |  Radio Łódź z cyklem "Nawiasem mówiąc"  |  Serwis streamingowy Red Go chce wrócić do transmisji sportowych  |  Benchmark.pl uruchomił wideocast o technologii  |  Sygnał Twojego Radia ze Stargardu  |  Podcast "Forbes Women" w nowej formule  |  UPEMI wybierze  |  Awans w Walk Events  |  WUP w Warszawie rozstrzygnął przetarg  |  Bringmore i Euvic będą promować  |  Meta wypełni swoją sztuczną inteligencję treściami Reutera  |  LinkedIn dostał 310 mln euro kary za nieprzestrzeganie RODO  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Skargi na eksperyment Off Radia Kraków z AI  |  TVP Info wyróżnia najważniejszy temat  |  Head of marketing w BBC Studios  |  Interia będzie wybierać agencję  |  TVN nie rezygnuje z "Autentycznych"  |  Cena nabycia przez Orange Polska lokalnych operatorów kablowych  |  Serwis Sweet.tv uruchomił kolejne kanały w modelu FAST  |  Nowy podcast "Faktu"  |  Radio Łódź z cyklem "Nawiasem mówiąc"  |  Serwis streamingowy Red Go chce wrócić do transmisji sportowych  |  Benchmark.pl uruchomił wideocast o technologii  |  Sygnał Twojego Radia ze Stargardu  |  Podcast "Forbes Women" w nowej formule  |  UPEMI wybierze  |  Awans w Walk Events  |  WUP w Warszawie rozstrzygnął przetarg  |  Bringmore i Euvic będą promować  |  Meta wypełni swoją sztuczną inteligencję treściami Reutera  |  LinkedIn dostał 310 mln euro kary za nieprzestrzeganie RODO  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Skargi na eksperyment Off Radia Kraków z AI  |  TVP Info wyróżnia najważniejszy temat  |  Head of marketing w BBC Studios  |  Interia będzie wybierać agencję  |  TVN nie rezygnuje z "Autentycznych"  |  Cena nabycia przez Orange Polska lokalnych operatorów kablowych  |  Serwis Sweet.tv uruchomił kolejne kanały w modelu FAST  |  Nowy podcast "Faktu"  |  Radio Łódź z cyklem "Nawiasem mówiąc"  |  Serwis streamingowy Red Go chce wrócić do transmisji sportowych  |  Benchmark.pl uruchomił wideocast o technologii  |  Sygnał Twojego Radia ze Stargardu  |  Podcast "Forbes Women" w nowej formule  |  UPEMI wybierze  |  Awans w Walk Events  |  WUP w Warszawie rozstrzygnął przetarg  |  Bringmore i Euvic będą promować  |  Meta wypełni swoją sztuczną inteligencję treściami Reutera  |  LinkedIn dostał 310 mln euro kary za nieprzestrzeganie RODO  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Październik 22, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Przychody Polskiego Radia z reklamy i sponsoringu mogą być o 1/3 niższe niż rok temu

W tym roku Polskie Radio na sprzedaży czasu reklamowego ma zarobić 21,4 mln zł, a na sponsoringu – 3,6 mln zł (fot. Albert Zawada/PAP)

Polskie Radio liczy, że w 2024 roku uzyska 25 mln zł przychodów z reklamy i sponsoringu – wynika z planu programowo-finansowego spółki, do którego dotarł "Presserwis".

Przewidywane wykonanie tegorocznego planu zakłada, że ze sprzedaży czasu reklamowego pochodzić będzie 21,4 mln zł, a ze sponsoringu – 3,6 mln zł.

Spółki Skarbu Państwa ograniczają wydatki

Jeśli Polskie Radio zakończy 2024 rok z 25 mln zł wpływów reklamowych i sponsoringowych, będzie to oznaczać spadek przychodów z tego tytułu o ponad 1/3 w porównaniu z 2023 rokiem. Wtedy to – za prezesury Agnieszki Kamińskiej – uzyskało 39,9 mln zł przychodów z reklam, z czego 26,2 mln zł pochodziło ze spółek Skarbu Państwa, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i ministerstw.

Czytaj też: Polskie Radio: od zmian w mediach publicznych ze spółką rozstało się 138 pracowników

Jak informowaliśmy, w pierwszym półroczu 2024 roku przychody Polskiego Radia z reklam były o 41 proc. niższe niż rok wcześniej. Powodem tak dużego spadku było ograniczenie wydatków na promocję przez spółki Skarbu Państwa. Nominalne środki przekazywane z państwowych spółek na reklamy w Polskim Radiu spadły o 69 proc. rok do roku. Klienci komercyjni wydali na reklamę w publicznym radiu o 16 proc. więcej.

Z planu programowo-finansowego Polskiego Radia na 2025 rok wynika, że spółka spodziewa się 40,2 mln zł przychodów z reklamy i sponsoringu (31,2 mln zł z reklamy i 9 mln zł ze sponsoringu).

Czytaj też: TVP Info będzie produkować formaty wideo do internetu. Treści również na YouTube

(KOZ, 22.10.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.