Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Październik 22, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Przychody Polskiego Radia z reklamy i sponsoringu mogą być o 1/3 niższe niż rok temu

W tym roku Polskie Radio na sprzedaży czasu reklamowego ma zarobić 21,4 mln zł, a na sponsoringu – 3,6 mln zł (fot. Albert Zawada/PAP)

Polskie Radio liczy, że w 2024 roku uzyska 25 mln zł przychodów z reklamy i sponsoringu – wynika z planu programowo-finansowego spółki, do którego dotarł "Presserwis".

Przewidywane wykonanie tegorocznego planu zakłada, że ze sprzedaży czasu reklamowego pochodzić będzie 21,4 mln zł, a ze sponsoringu – 3,6 mln zł.

Spółki Skarbu Państwa ograniczają wydatki

Jeśli Polskie Radio zakończy 2024 rok z 25 mln zł wpływów reklamowych i sponsoringowych, będzie to oznaczać spadek przychodów z tego tytułu o ponad 1/3 w porównaniu z 2023 rokiem. Wtedy to – za prezesury Agnieszki Kamińskiej – uzyskało 39,9 mln zł przychodów z reklam, z czego 26,2 mln zł pochodziło ze spółek Skarbu Państwa, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i ministerstw.

Czytaj też: Polskie Radio: od zmian w mediach publicznych ze spółką rozstało się 138 pracowników

Jak informowaliśmy, w pierwszym półroczu 2024 roku przychody Polskiego Radia z reklam były o 41 proc. niższe niż rok wcześniej. Powodem tak dużego spadku było ograniczenie wydatków na promocję przez spółki Skarbu Państwa. Nominalne środki przekazywane z państwowych spółek na reklamy w Polskim Radiu spadły o 69 proc. rok do roku. Klienci komercyjni wydali na reklamę w publicznym radiu o 16 proc. więcej.

Z planu programowo-finansowego Polskiego Radia na 2025 rok wynika, że spółka spodziewa się 40,2 mln zł przychodów z reklamy i sponsoringu (31,2 mln zł z reklamy i 9 mln zł ze sponsoringu).

Czytaj też: TVP Info będzie produkować formaty wideo do internetu. Treści również na YouTube

(KOZ, 22.10.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.