Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Październik 22, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Przychody Polskiego Radia z reklamy i sponsoringu mogą być o 1/3 niższe niż rok temu

W tym roku Polskie Radio na sprzedaży czasu reklamowego ma zarobić 21,4 mln zł, a na sponsoringu – 3,6 mln zł (fot. Albert Zawada/PAP)

Polskie Radio liczy, że w 2024 roku uzyska 25 mln zł przychodów z reklamy i sponsoringu – wynika z planu programowo-finansowego spółki, do którego dotarł "Presserwis".

Przewidywane wykonanie tegorocznego planu zakłada, że ze sprzedaży czasu reklamowego pochodzić będzie 21,4 mln zł, a ze sponsoringu – 3,6 mln zł.

Spółki Skarbu Państwa ograniczają wydatki

Jeśli Polskie Radio zakończy 2024 rok z 25 mln zł wpływów reklamowych i sponsoringowych, będzie to oznaczać spadek przychodów z tego tytułu o ponad 1/3 w porównaniu z 2023 rokiem. Wtedy to – za prezesury Agnieszki Kamińskiej – uzyskało 39,9 mln zł przychodów z reklam, z czego 26,2 mln zł pochodziło ze spółek Skarbu Państwa, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i ministerstw.

Czytaj też: Polskie Radio: od zmian w mediach publicznych ze spółką rozstało się 138 pracowników

Jak informowaliśmy, w pierwszym półroczu 2024 roku przychody Polskiego Radia z reklam były o 41 proc. niższe niż rok wcześniej. Powodem tak dużego spadku było ograniczenie wydatków na promocję przez spółki Skarbu Państwa. Nominalne środki przekazywane z państwowych spółek na reklamy w Polskim Radiu spadły o 69 proc. rok do roku. Klienci komercyjni wydali na reklamę w publicznym radiu o 16 proc. więcej.

Z planu programowo-finansowego Polskiego Radia na 2025 rok wynika, że spółka spodziewa się 40,2 mln zł przychodów z reklamy i sponsoringu (31,2 mln zł z reklamy i 9 mln zł ze sponsoringu).

Czytaj też: TVP Info będzie produkować formaty wideo do internetu. Treści również na YouTube

(KOZ, 22.10.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.