Serwis Xyz.pl ma wystartować w poniedziałek
Na stronie Xyz.pl pojawił się licznik odmierzający czas do startu projektu (screen: Xyz.pl)
Kierowany przez Grzegorza Nawackiego, byłego redaktora naczelnego „Pulsu Biznesu”, serwis Xyz.pl ma rozpocząć działalność w najbliższy poniedziałek, 21 października, wieczorem.
Na stronie Xyz.pl pojawił się licznik odmierzający czas do startu projektu. Jego uruchomienie Grzegorz Nawacki, który z „PB” odszedł w kwietniu, zapowiadał od czerwca. Deklarował, że serwis ruszy jesienią.
Serwis ma być niezależną platformą informacyjną o profilu ekonomicznym, ale – jak zapewniają twórcy – poruszać ma tematy będące dziś poza orbitą zainteresowań polskich mediów.
Projekt pozyskał inwestorów, wśród których wiodącym jest RiO, fundusz założony przez Rafała Brzoskę, twórcę InPostu i inwestora w kilkudziesięciu projektach. Do zarządu dołączyły: Karolina Kowalska (była dyrektorka marketingu i public relations w „PB”) i Joanna Urbaniak, która przeszła z Impactu. Szefem mediów społecznościowych jest Mariusz Kruczek, a do działu subskrypcji dołączyła Dagmara Sapierzyńska.
Czytaj też: Widownia programu informacyjnego "Dzień w godzinę" w TVP Info
Kilka miesięcy trwało kompletowanie zespołu redakcyjnego Xyz.pl. Emilia Derewienko, dziennikarka wyspecjalizowana w sektorze transportowym i logistycznym, wcześniej pracowała w serwisie 300Gospodarka.pl. Z Grupy PTWP przeszedł Jakub Szymanek, który ma być dziennikarzem w sekcji Lifestyle. Do działu analiz XYZ dołączył ekonomista Michał Kulbacki, który wcześniej pracował w fundacji Instrat. Z „PB” przeszła też Anna Bełcik, dziennikarka opisująca nowe technologie i start-upy, a Piotr Sobolewski, dziennikarz zajmujący się sektorem finansowym - z Polityki Insight. Sektorem spożywczym i HoReCa będzie się zajmowała Magdalena Brzózka, która wcześniej pisała do Portalu Spożywczego (Grupa PTWP). Barbara Oksińska, dziennikarka, która ma się zajmować energetyką i przemysłem, wcześniej pracowała w serwisie Business Insider. Dziennikarzem zajmującym się polityką jest Rafał Mrowicki (wcześniej Wirtualna Polska), a sportowym - Marek Deryło, który wcześniej związany był z „Gazetą Wyborczą”. Bartłomiej Mayer, który odszedł z „PB”, ma się zajmować wydarzenia z regionu Europy Środkowej i Wschodniej, a Mikołaj Śmiłowski (wcześniej również „PB") będzie opisywał tematykę związaną z inwestowaniem i rynkami finansowymi. Dziennikarzem śledzącym sektor nieruchomości będzie Szymon Matuszyński. Głównym ekonomistą został Marek Skawiński, który był dyrektorem departamentu polityki makroekonomicznej w Ministerstwie Finansów.
Od września wicenaczelną powstającego serwisu jest Małgorzata Grzegorczyk, wieloletnia dziennikarka „PB”. Cezary Szczepański, który pracował w „My Company”, został kierownikiem newsroomu i innowacji. Szefem treści audiowizualnych i gospodarzem autorskich wideocastów będzie zaś Paweł Orlikowski, który przeszedł z Grupy NaTemat, a wcześniej pracował m.in. w Radiu Nowy Świat, Money.pl, Wirtualnej Polsce i Radiu Zet.
Branding projektu współtworzył zespół kreatywny Paulina Olbryś-Trębicka i Jakub Kołakowski.
(MAK, 17.10.2024)