Zoom TV osiągnął rentowność  |  Performance Group zamiast Performance Media  |  Telewizja Polsat pokaże film o Putinie  |  Pięć nowości jesienią w TVN Style  |  Czołówka wydawców polskich portali horyzontalnych  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Drugi sezon serialu Polsatu "Bracia"  |  Odejście z Grupy Eurozet  |  RMF Classic będzie świętować  |  Oglądalność serialu "Malanowski. Nowe rozdanie"  |  Instytut Książki  |  Agencja Wigo wygrała przetarg  |  Five Media przygotuje kampanię  |  Dyrektor komunikacji w PGNiG Termika  |  OpenAI ma już ponad 1 mln użytkowników premium  |  Z X po 10 latach odchodzi szef ds. globalnej strategii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Zoom TV osiągnął rentowność  |  Performance Group zamiast Performance Media  |  Telewizja Polsat pokaże film o Putinie  |  Pięć nowości jesienią w TVN Style  |  Czołówka wydawców polskich portali horyzontalnych  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Drugi sezon serialu Polsatu "Bracia"  |  Odejście z Grupy Eurozet  |  RMF Classic będzie świętować  |  Oglądalność serialu "Malanowski. Nowe rozdanie"  |  Instytut Książki  |  Agencja Wigo wygrała przetarg  |  Five Media przygotuje kampanię  |  Dyrektor komunikacji w PGNiG Termika  |  OpenAI ma już ponad 1 mln użytkowników premium  |  Z X po 10 latach odchodzi szef ds. globalnej strategii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Zoom TV osiągnął rentowność  |  Performance Group zamiast Performance Media  |  Telewizja Polsat pokaże film o Putinie  |  Pięć nowości jesienią w TVN Style  |  Czołówka wydawców polskich portali horyzontalnych  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Drugi sezon serialu Polsatu "Bracia"  |  Odejście z Grupy Eurozet  |  RMF Classic będzie świętować  |  Oglądalność serialu "Malanowski. Nowe rozdanie"  |  Instytut Książki  |  Agencja Wigo wygrała przetarg  |  Five Media przygotuje kampanię  |  Dyrektor komunikacji w PGNiG Termika  |  OpenAI ma już ponad 1 mln użytkowników premium  |  Z X po 10 latach odchodzi szef ds. globalnej strategii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Wrzesień 09, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google z zarzutem nadużywania przewagi reklamowej w Wielkiej Brytanii

Firma Google oświadczyła, że ustalenia CMA są "błędne" i zapowiedziała, że nie odpowie na zarzuty (fot. Pixabay.com)

Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) wydał oświadczenie, że koncern Google stosuje praktyki antykonkurencyjne w zakresie technologii reklamowych online. Jeśli okaże się, że Google naruszył prawo konkurencji, organ nadzoru może nałożyć karę finansową w wysokości do 10 proc. rocznego światowego obrotu grupy i wydać prawnie wiążące wskazówki dla firmy.

Dochodzenie CMA miało wykazać, że w trakcie umieszczania reklam cyfrowych na stronach internetowych większość wydawców i reklamodawców korzysta z usług Google w zakresie technologii reklamowych w celu składania ofert i sprzedaży powierzchni reklamowej. Oznacza to, że firma preferuje własne usługi, działając na niekorzyść konkurentów i uniemożliwiając im rywalizowanie na równych zasadach.

Czytaj też: Elon Musk nie odpuszcza walki przeciwko uściśleniu moderacji treści. Choć reklamodawcy odpływają

"Wstępnie ustaliliśmy, że Google wykorzystuje swoją siłę rynkową do utrudniania konkurencji w zakresie reklam wyświetlanych na stronach internetowych. Wiele firm jest w stanie utrzymać swoje treści cyfrowe za darmo lub taniej, wykorzystując reklamy online do generowania przychodów. Reklamy w tych witrynach i aplikacjach docierają do milionów ludzi w całej Wielkiej Brytanii, pomagając w zakupie i sprzedaży towarów i usług. Dlatego tak ważne jest, aby wydawcy i reklamodawcy – którzy udostępniają te bezpłatne treści – mogli korzystać z efektywnej konkurencji i uzyskać uczciwą ofertę przy zakupie lub sprzedaży cyfrowej przestrzeni reklamowej" – oświadczyła Juliette Enser, tymczasowa dyrektorka wykonawcza CMA ds. egzekwowania prawa.

Firma Google oświadczyła, że ustalenia CMA są "błędne" i zapowiedziała, że nie odpowie na zarzuty.

"Nasze narzędzia technologii reklamowej pomagają stronom internetowym i aplikacjom finansować ich zawartość i umożliwiają firmom każdej wielkości skuteczne docieranie do nowych klientów. Google pozostaje zaangażowany w tworzenie wartości dla naszych partnerów wydawców i reklamodawców w tym wysoce konkurencyjnym sektorze. Sedno sprawy opiera się na błędnych interpretacjach sektora technologii reklamowych. Nie zgadzamy się z opinią CMA i będziemy odpowiednio reagować" – oświadczył Dan Taylor, wiceprezes Google ds. globalnych reklam.

Czytaj też: YouTube usuwa kanały Tenet Media po ujawnieniu szerzenia przez firmę rosyjskiej propagandy

(MAC, 09.09.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.