TVN 24 liderem kanałów informacyjnych. W grupie 16-59 Wydarzenia 24 przed TVP Info
W grupie komercyjnej 16-59 Wydarzenia 24 miały 0,86 proc. udziału, a TVP Info - 0,71 proc. (screen: YouTube/SluzbowiKoledzy13 TV)
W sierpniu liderem kanałów informacyjnych w grupach ogólnej 4+ i komercyjnej 16-59 był TVN 24. Na drugie miejsce awansowała Republika. W grupie komercyjnej Wydarzenia 24 miały lepszy rezultat niż TVP Info.
W grupie ogólnej 4+ TVN 24 (TVN Warner Bros. Discovery) miał średnio 5,34 proc. udziału w rynku widowni telewizyjnej wobec 5,48 proc. w sierpniu rok wcześniej.
Druga była Republika (Telewizja Republika), która zyskała po zawieszeniu emisji propagandowego TVP Info pod koniec grudnia. Republika odnotowała 3,8 proc. udziału wobec zaledwie 0,1 proc. rok wcześniej.
Trzecią pozycję zajął Polsat News (Grupa Polsat Plus) - 1,5 proc. (1,79 proc. w sierpniu 2023 roku). Na czwarte miejsce spadł naziemny TVP Info (Telewizja Polska) - 1,25 proc. (w dół z 5,25 proc. rok wcześniej).
Dalej znalazły się: naziemne Wydarzenia 24 (Grupa Polsat Plus) - 1,1 proc. (wzrost z 0,85 proc.), TVN 24 BiS (TVN Warner Bros. Discovery) - 0,45 proc. (spadek z 0,52 proc.), Telewizja wPolsce.pl (Fratria, od 2 września kanał zastąpiono stacją wPolsce24) - 0,33 proc. (wzrost z 0,03 proc.), naziemny Polsat News Polityka (Grupa Polsat Plus) - 0,12 proc. (kanał nadaje od 10 stycznia), Polsat News 2 (Grupa Polsat Plus) - 0,08 proc. (spadek z 0,13 proc.), Biznes24 (Tier Investment) - 0,01 proc. (bez zmian) i Pogoda24.TV (MWE Networks) - poniżej 0,01 proc. (kanał nadaje od 1 marca).
Czytaj też: Radiowa Jedynka skraca "Tylko szczerze". Roman Czejarek wraca do "Czterech pór roku"
News 24 (Astro) nie jest monitorowany przez Nielsen Media.
W grupie komercyjnej 16-59 kanał TVN 24 miał średnio 3,39 proc. udziału (spadek z 3,66 proc.). Udział Republiki wyniósł 1,69 proc. (0,05 proc. rok wcześniej), Polsat News - 1,02 proc. (spadek z 1,37 proc.), Wydarzeń 24 - 0,86 proc. (wzrost z 0,76 proc.), a TVP Info - 0,71 proc. (wobec 2,5 proc. rok wcześniej).
Dane: Nielsen Media.
(MNIE, 05.09.2024)