Z tzw. wielkiej czwórki jedynie TVP 1 poprawił oglądalność w sierpniu
W grupie ogólnej udział TVP 1 wzrósł z 6,93 proc. do 8,01 proc. (fot. Pexels.com)
W sierpniu 2024 roku TVP 1 miał najwyższy udział w widowni telewizyjnej wśród widzów powyżej 4. roku życia. W grupie komercyjnej 16-59 prowadził TVN.
W grupie ogólnej TVP 1 uzyskał 8,01 proc. udziału w rynku, co oznacza wzrost z 6,93 proc. w sierpniu 2023 roku. Jedynka do 11 sierpnia relacjonowała Letnie Igrzyska Olimpijskie w Paryżu.
Czytaj też: Samuel Pereira w zespole stacji wPolsce24. Odpowiada za serwisy informacyjne
Drugi był Polsat, którego udział wyniósł 6,11 proc. (spadek z 6,5 proc.), a trzeci TVN – 5,6 proc. (spadek z 6,37 proc.). Przed TVP 2 (spadek z 6,53 proc. do 5,29 proc.) znalazł się TVN 24 z 5,34 proc. (spadek z 5,48 proc.).
Kolejną pozycję zajęła TV Republika – 3,8 proc. wobec 0,1 proc. przed rokiem. W pierwszej dziesiątce znalazły się również:
- TVN Siedem – 3,26 proc. (spadek z 3,45 proc.),
- TV Puls – 2,74 proc. (wzrost z 2,73 proc.),
- TV 4 – 2,71 proc. (spadek z 2,77 proc.),
- a także Eurosport 1 dzięki pokazywaniu Igrzysk Olimpijskich – 2,5 proc. (wzrost z 0,61 proc.).
W grupie komercyjnej 16-59 liderem oglądalności był TVN – 6,73 proc. (spadek z 7,6 proc.). Udział powyżej 6 proc. zanotowały również: Polsat – 6,39 proc. (spadek z 7,02 proc.) i TVP 1 – 6,03 proc. (wzrost z 4,55 proc.).
Czytaj też: TVP po 30 latach rozstaje się z Iwoną Bocian-Zaciewską, dyrektorką TVP Kobieta
Dalej w grupie 16-59 były:
- TVN Siedem – 4,09 proc. (spadek z 4,32 proc.),
- TVP 2 – 4,05 proc. (spadek z 4,78 proc.),
- TVN 24 – 3,39 proc. (spadek z 3,66 proc.),
- TV Puls – 3,32 proc. (spadek z 3,41 proc.),
- TV 4 – 2,8 proc. (wzrost z 2,74 proc.),
- TTV – 2,39 proc. (spadek z 2,48 proc.)
- i Eurosport 1 – 2,28 proc. (wzrost z 0,43 proc.).
Dane: Nielsen Media.
Czytaj też: Jacek B., były dziennikarz, zatrzymany za rozbój. Pracował w TVN i RMF
(KOZ, 03.09.2024)