W latach 2007-2009 rynek reklamowy ma wzrosnąć o 8,5–9,5 proc.
01.03.2007, 07:59
Przychody reklamowe netto wzrosły w 2006 roku o 9,9 proc. W latach 2007-2009 rynek reklamowy będzie rósł o 8,5-9,5 proc. Najwięcej zyska Internet – wynika z Ad.Media Raportu opublikowanego przez firmę CR Media Consulting SA.
Wzrost rynku reklamowego w ubiegłym roku wynika przede wszystkim z dobrej sytuacji gospodarczej kraju. Był to drugi z rzędu rok równomiernego wzrostu przychodów reklamowych telewizji i radia (o 10 proc. w porównaniu z rokiem 2005). Zmniejszyła się natomiast dynamika wzrostu rynku reklamy prasowej, która wyniosła 5,5 proc. Na dynamikę całego rynku najbardziej wpłynęła reklama internetowa, która odnotowała wzrost o 54 proc. w stosunku do 2005 roku. CR Media Consulting szacuje, że w latach 2007-2009 dynamika wzrostu rynku reklamowego osiągnie poziom 8,5-9,5 proc. Na te wyniki mogą się złożyć m.in. demonopolizacja takich sektorów, jak telekomunikacja, poczta, energetyka, transport kolejowy i lotniczy. Na wartość rynku może wpłynąć także wejście operatora komórkowego P4 (Play), który dzięki swojemu budżetowi na reklamę i promocję może znaleźć się na jednym z pierwszych miejsc w rankingach największych reklamodawców, a także powstawanie operatorów wirtualnych.(TW, 01.03.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










