Wirtualna Polska reorganizuje biuro reklamy. Odchodzi szef biura sprzedaży Przemysław Mańkowski
Zmiany w biurze reklamy to wynik rozszerzania oferty na kolejne kraje Europy Środkowo-Wschodniej (fot. materiały prasowe)
Biuro reklamy Wirtualnej Polski od początku września będzie działać w nowej strukturze, w której wyodrębnione zostały trzy kluczowe obszary. Z WP odchodzi dotychczasowy szef biura sprzedaży WP.
Wirtualna Polska reorganizację biura reklamy tłumaczy zmianami zachodzącymi na rynku reklamy, oczekiwaniami partnerów biznesowych i rozszerzaniem oferty na kolejne kraje Europy Środkowo-Wschodniej.
Z końcem sierpnia z WP odchodzi Przemysław Mańkowski, pełniący funkcję VP sales. Do WP dołączył w grudniu 2016 roku, początkowo w roli dyrektora sprzedaży agencyjnej i performance.
Rozwojem nowych produktów oraz narzędzia WP Ads, pozwalającego na samodzielne planowanie i realizację kampanii reklamowych, zajmie się Ewelina Milczarek, która dołączy do WP i obejmie stanowisko sales transformation director. Milczarek ma ponad 15 lat doświadczenia w kierowaniu sprzedażą i rozwijaniu biznesu na rynkach B2B oraz B2C, które zdobyła, pracując w takich firmach, jak Google, Johnson & Johnson, GLAMI, indaHash i Domodi.
Czytaj też: Michał Adamczyk chce być w kierownictwie wPolsce24, choć wciąż uważa się za prezesa TVP
Związana z WP od 2016 roku Beata Tłuczkiewicz, inventory efficiency and growth director, będzie nadal nadzorować sprzedaż programatyczną, ale do jej zadań dojdzie rozwój sieci WPartner - platformy SSP (Supply-Side Platform), która pozwala innym wydawcom na skuteczną monetyzację swoich powierzchni reklamowych dzięki autorskiej technologii WP.
Obsługą kluczowych klientów, sprzedażą agencyjną i regionalną będzie zarządzać Andrzej Kamiński, sales director, któremu podlegać będzie również WP Brand Studio, wewnętrzna agencja content marketingu. Kamiński z WP związany jest od kwietnia br. Wcześniej przez 16 lat pracował w Ringier Axel Springer Polska, najpierw jako digital sales director, a następnie agency sales director.
W związku z tym, że poprawa przychodów reklamowych w 2024 roku przebiega wolniej niż zakładano, w maju br. spółka Wirtualna Polska Media przeprowadziła zwolnienia grupowe – pracę straciło 120 pracowników, czyli 10 proc. zatrudnionych.
We wtorek Wirtualna Polska Holding poinformował, że w drugim kwartale br. przychody spółki rok do roku wzrosły o 5,9 proc., do 380,8 mln zł, ale zysk z działalności operacyjnej spadł o 22 proc., do 45,8 mln zł. Z kolei zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł 16,8 mln zł, czyli o 15,1 mln zł mniej, niż w drugim kwartale 2023 roku.
(KAP, 29.08.2024)