Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 23, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa Kino Polska w pierwszym półroczu zwiększyła przychody i zysk

Grupa Kino Polska jest częścią SPI International, firmy należącej do Grupy Canal+ (fot. Grupa Kino Polska)

Grupa Kino Polska w pierwszym półroczu 2024 roku miała 155,3 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 7,3 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku. Zysk netto wzrósł o 52,8 proc., do 36,3 mln zł. Wynik EBITDA to 76,7 mln zł (rok do roku 26,9 proc. w górę).

Przychody z emisji spadły o 0,9 proc., do 75,8 mln zł, stanowiły 48,8 proc. całkowitych wpływów grupy.

Niższe - o 10,1 proc. - były również przychody z rynków międzynarodowych, które wyniosły 42,8 mln zł (27,6 proc. udziału w przychodach ogółem). "Spadek wynika głównie z zaprzestania zakupów i sprzedaży licencji dla spółki powiązanej spoza Grupy, za co Grupa pobierała niewielkie wynagrodzenie. Jest także efektem niższych przychodów z reklamy na rynku czeskim" - uzasadniano.

Czytaj też: Republika przeniosła premierę kontynuacji "Resetu" do jesiennej ramówki

Wzrosły za to wpływy z reklam - o 32,3 proc., do 68,9 mln zł (44,4 proc. udziału).

 "Wprowadzone w ostatnich kwartałach zmiany, w tym odświeżona oferta programowa Zoom TV i Stopklatki oraz nowe warunki współpracy z brokerem reklamowym (Polsat Media - przyp. red.), pozwoliły zwiększyć nasze przychody w pierwszym półroczu 2024 roku. Sprzyja nam także pozytywny trend na rynku reklamowym w Polsce. Jednocześnie uważnie kontrolujemy wydatki i szukamy możliwości zwiększenia efektywności poszczególnych segmentów naszego biznesu" - mówi cytowana w komunikacie Katarzyna Woźnicka, członkini zarządu Grupy Kino Polska, chief financial officer oraz chief operating officer w SPI International B.V.

Grupa miała w pierwszym półroczu 109 mln zł kosztów operacyjnych (spadek o 2,9 proc.).

Największe wzrosty w przychodach Grupy Kino Polska odnotowano w segmencie Stopklatka (wzrost o 38,8 proc.), który wygenerował 29,9 mln zł ze sprzedaży reklam i zakończył półrocze z dodatnim wynikiem 5,9 mln zł wobec 1,3 mln zł straty rok wcześniej.

Sprzedaż reklam w segmencie Zoom TV wyniosła 16,2 mln zł (32,2 proc. w górę), co pozwoliło zamknąć półrocze z dodatnim wynikiem 0,9 mln zł w porównaniu z 2,1 mln zł na minusie rok wcześniej. Segment kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne wygenerował 80,3 mln zł przychodów (o 2,3 proc. więcej), a jego wynik to 29,5 mln zł na plusie (11,4 proc. w górę). Segment kanały marki Kino Polska osiągnął sprzedaż na poziomie 18,6 mln zł (w górę o 10,4 proc.) i wynik 8,3 mln zł na plusie (12,1 proc. w górę).

Przychody segmentu produkcja kanałów telewizyjnych to 3,6 mln zł i były wyższe o 67,7 proc. Jak tłumaczy grupa, jest to głównie efektem produkcji kanałów zagranicznych dla Grupy Canal+. Wynik tego segmentu to 270 tys. zł na plusie, to mniej, niż rok wcześniej, gdy było to ponad 1 mln zł.

W segmencie sprzedaż praw licencyjnych sprzedaż wyniosła 5,8 mln zł (spadek o 54,6 proc.). "Niższa sprzedaż dotyczy głównie rynku polskiego, wynika również z mniejszej skali odsprzedaży praw licencyjnych do spółki powiązanej spoza Grupy" - podano. Wynik segmentu to 1,2 mln zł na plusie (15,1 proc. w górę).

Grupa Kino Polska jest częścią SPI International, firmy należącej do Grupy Canal+.

Według Nielsen Media w pierwszym półroczu dwa główne naziemne kanały grupy, czyli Stopklatka i Zoom TV, miały odpowiednio 1,29 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (wzrost z 1,14 proc. w pierwszym półroczu 2023 roku) i 0,61 proc. (bez zmian). W grupie komercyjnej 16-59 Stopklatka osiągnęła 1,23 proc. (1,2 proc. w pierwszym półroczu 2023 roku), a Zoom TV - 0,65 proc. (0,64 proc. rok wcześniej).

(MNIE, 23.08.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.