Tańsze reklamy w radiowej Trójce dłużej. "Nie chcemy podnosić kosztów dotarcia"
W Programie III ceny reklam od kwietnia są niższe o 60,3 proc. (fot. materiały prasowe)
Agencja Reklamy Polskiego Radia do końca 2024 roku utrzyma niższe ceny reklam w Programie III Polskiego Radia i pakietach handlowych z radiową Trójką.
Biuro reklamy publicznego radia obniżyło ceny spotów na pięć miesięcy – od kwietnia do sierpnia, ale zapadła już decyzja o zachowaniu ich przez przez kolejne cztery miesiące.
Cennik Trójki na niezmienionym poziomie
– Utrzymamy aktualne cenniki do końca grudnia 2024 roku – mówi Małgorzata Cegielska, dyrektorka Agencji Reklamy Polskiego Radia. – Trójka jest naszą podstawą w cenniku Trójwymiaru, a właśnie ten pakiet jest najczęściej wybierany przez rynek. Dlatego nie chcemy podnosić kosztów dotarcia i pozostawiamy cennik Trójki na niezmienionym poziomie – wyjaśnia.
Czytaj też: Nowe badania słuchalności. W największych miastach lepsze wyniki Zetki i Eski
W Programie III ceny reklam od kwietnia są niższe o 60,3 proc. (w godz. 6-20). Spoty w pakiecie Trójka 24 (wcześniej Trójka Premium) – który tworzą Trójka, Czwórka i Polskie Radio 24 – potaniały średnio o 48,6 proc.
Jak podawaliśmy, przychody Polskiego Radia z reklam spadły w pierwszym półroczu 2024 roku o 41 proc., a powodem tak dużego spadku jest ograniczenie wydatków na promocję spółek Skarbu Państwa.
Z kolei z danych cennikowych firmy Kantar Media, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że w okresie kwiecień-lipiec 2024 roku wpływy reklamowe Jedynki, Trójki i Polskiego Radia 24 wyniosły 164,7 mln zł, co oznacza spadek o 30,1 proc. w porównaniu z tymi samymi miesiącami 2023 roku.
Czytaj też: Orlen odmawia informacji o rekrutacji do zarządu Ruchu i nie chce komentować
(KOZ, 20.08.2024)