Orlen planuje sprzedać nie tylko Polska Press, ale i Ruch
Według Ireneusza Fąfary Polska Press musi przejść proces restrukturyzacji, a dopiero potem spółka będzie mogła zostać sprzedana (fot. materiały prasowe)
Sprzedaż Polska Press i Ruchu zadeklarował w rozmowie z PAP Biznes prezes Orlenu Ireneusz Fąfara. Jego zdaniem ani wydawnictwo, ani firma kolporterska, która zrezygnowała z kolportażu, nie pasują do biznesplanu spółki paliwowo-energetycznej.
Według Ireneusza Fąfary Polska Press musi przejść proces restrukturyzacji, a dopiero potem spółka będzie mogła zostać sprzedana. W rozmowie z PAP Biznes stwierdził, że "na inwestycji w nią i późniejszym zarządzaniu poprzedni zarząd Orlenu stracił dużo pieniędzy, my podjęliśmy decyzje, które pozwolą odzyskać przynajmniej część zmarnowanej kwoty".
O tym, że Orlen zamierza sprzedać Polska Press mówił już w czerwcu Fąfara w rozmowie z "Financial Times". Koncern, kierowany wówczas przez Daniela Obajtka, przejął Polska Press w 2021 roku za 210 mln zł.
Wśród zainteresowanych Polska Press wymienia się Wirtualną Polskę i Grupę ZPR Media. "Chyba jako jedyni po zakupie Polska Press utrzymalibyśmy wydawanie gazet w formie drukowanej" - przyznał niedawno "Presserwisowi" Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej Grupy ZPR Media (jej częścią są m.in. "Super Express" i Radio Eska).
Prezes Orlenu sprzedać chciałby również Ruch, którego działalność jego zdaniem jest daleka od podstawowych interesów Orlenu. Do tej pory paliwowa spółka wpompowała w Ruch ok. 1 mld zł. Ten jednak nadal generuje straty. Od kiedy pozostaje pod zarządem Orlenu Ruch znacznie zredukował liczbę swoich punktów sprzedaży, wycofał się też z kolportażu prasy. Nie rozwinął też znacząco projektu "Orlen w Ruchu", w ramach którego firma miała otwierać sklepy typu conveniece - przypominające ofertą sieć Żabka. Powstało ich zaledwie 42 w Polsce.
(PAR, 15.08.2024)