Disney po raz pierwszy z zyskiem w biznesie streamingowym. Ponad 118 mln subskrypcji Disney+
"To był dobry kwartał dla Disneya, napędzany doskonałymi wynikami w naszym segmencie rozrywki" - podsumował wyniki Bob Iger, dyrektor generalny koncernu Disneya (fot. materiały prasowe)
Biznes streamingowy The Walt Disney Company w drugim kwartale 2024 roku po raz pierwszy wypracował zysk operacyjny. Całkowite przychody koncernu wzrosły o 4 proc., do 23,16 mld dol. Zysk operacyjny był wyższy o 19 proc. i wyniósł 4,23 mld dol.
Segment rozrywki składający się z filmów, seriali, programów telewizyjnych, kin i internetu przyniósł 10,58 mld dol. przychodów, czyli o 4 proc. więcej niż rok wcześniej.
Po raz kolejny spadły przychody telewizji linearnych Disneya - o 7 proc., do 2,66 mld dol. Zysk operacyjny segmentu zmniejszył się z 1,02 mld do 966 mln dol.
Platformy streamingowe pierwszy raz zanotowały zysk operacyjny - 47 mln dol. wobec 512 mln dol. straty w tym samym kwartale ubiegłego roku. Ich łączne przychody zwiększyły się o 15 proc., do 5,8 mld dol.
"To był dobry kwartał dla Disneya, napędzany doskonałymi wynikami w naszym segmencie rozrywki. Po raz pierwszy osiągnęliśmy rentowność w naszych połączonych biznesach zajmujących się streamingiem, już na kwartał przed naszymi poprzednimi założeniami" - podsumował wyniki Bob Iger, dyrektor generalny koncernu Disneya.
Na 29 czerwca 2024 roku koncern miał 118,3 mln subskrybentów swojego głównego serwisu streamingowego Disney+ (o 1 proc. więcej niż na 30 marca 2024 roku). W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie korzystało z niego 54,8 mln użytkowników (wzrost z 54 mln), a na pozostałych rynkach - 63,5 mln (spadek z 63,6 mln).
(MAC, 08.08.2024)