Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 08, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Disney po raz pierwszy z zyskiem w biznesie streamingowym. Ponad 118 mln subskrypcji Disney+

"To był dobry kwartał dla Disneya, napędzany doskonałymi wynikami w naszym segmencie rozrywki" - podsumował wyniki Bob Iger, dyrektor generalny koncernu Disneya (fot. materiały prasowe)

Biznes streamingowy The Walt Disney Company w drugim kwartale 2024 roku po raz pierwszy wypracował zysk operacyjny. Całkowite przychody koncernu wzrosły o 4 proc., do 23,16 mld dol. Zysk operacyjny był wyższy o 19 proc. i wyniósł 4,23 mld dol.

Segment rozrywki składający się z filmów, seriali, programów telewizyjnych, kin i internetu przyniósł 10,58 mld dol. przychodów, czyli o 4 proc. więcej niż rok wcześniej.

Po raz kolejny spadły przychody telewizji linearnych Disneya - o 7 proc., do 2,66 mld dol. Zysk operacyjny segmentu zmniejszył się z 1,02 mld do 966 mln dol.

Platformy streamingowe pierwszy raz zanotowały zysk operacyjny - 47 mln dol. wobec 512 mln dol. straty w tym samym kwartale ubiegłego roku. Ich łączne przychody zwiększyły się o 15 proc., do 5,8 mld dol. 

"To był dobry kwartał dla Disneya, napędzany doskonałymi wynikami w naszym segmencie rozrywki. Po raz pierwszy osiągnęliśmy rentowność w naszych połączonych biznesach zajmujących się streamingiem, już na kwartał przed naszymi poprzednimi założeniami" - podsumował wyniki Bob Iger, dyrektor generalny koncernu Disneya.

Na 29 czerwca 2024 roku koncern miał 118,3 mln subskrybentów swojego głównego serwisu streamingowego Disney+ (o 1 proc. więcej niż na 30 marca 2024 roku). W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie korzystało z niego 54,8 mln użytkowników (wzrost z 54 mln), a na pozostałych rynkach - 63,5 mln (spadek z 63,6 mln).

(MAC, 08.08.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.