TVP 1 liderem oglądalności w lipcu - również w grupach komercyjnych
Udział TVP 1 w grupie ogólnej wzrósł z 7,32 proc. do 8,58 proc. (fot. Pexels.com)
W lipcu 2024 roku TVP 1 miał najwyższy udział w widowni telewizyjnej zarówno wśród widzów powyżej 4. roku życia, jak i w grupach komercyjnych 16-49 i 16-59.
W grupie ogólnej TVP 1 uzyskał 8,58 proc. udziału w rynku, co oznacza wzrost z 7,32 proc. w lipcu 2023 roku. Jedynka do połowy miesiąca pokazywała Euro 2024, a od 26 lipca relacjonuje Letnie Igrzyska Olimpijskie w Paryżu.
Drugi był Polsat, który zanotował spadek z 6,43 proc. do 6,24 proc., a na trzecie miejsce awansował TVN 24, zwiększając udział z 5,46 proc. do 5,5 proc. Dopiero za nim znalazły się TVP 2 - 5,43 proc. (spadek z 6,45 proc.) i TVN - 5,18 proc. (spadek z 6,23 proc.).
W pierwszej dziesiątce były także: TV Republika - 3,92 proc. (wzrost z 0,08 proc.), TVN Siedem - 3,49 proc. (wzrost z 3,24 proc.), TV 4 - 2,95 proc. (wzrost z 2,71 proc.), TV Puls - 2,47 proc. (spadek z 2,81 proc.) i TVP Sport - 1,99 proc. (wzrost z 1,38 proc.).
W grupie komercyjnej 16-49 prowadził TVP 1 z 6,59 proc. udziału (wzrost z 4,01 proc.). Udział TVN wyniósł 6,48 proc. (spadek z 8,09 proc.), Polsatu - 6,35 proc. (spadek z 7,12 proc.), TVN Siedem - 4,53 proc. (wzrost z 4,39 proc.), a TVP 2 - 4,1 proc. (spadek z 4,41 proc.).
Z kolei w grupie komercyjnej 16-59 TVP 1 uzyskał 6,88 proc. (wzrost z 5,02 proc.). Za nim były: Polsat - 6,41 proc. (spadek z 6,98 proc.), TVN - 6,04 proc. (spadek z 7,47 proc.), TVN Siedem - 4,3 proc. (wzrost z 4,09 proc.) i TVP 2 - 4,27 proc. (spadek z 4,62 proc.).
Dane: Nielsen Media.
(KOZ, 02.08.2024)