Telewizja Republika ze wzrostem oglądalności w telewizji naziemnej
Republika na MUX 8 to formalnie inny kanał niż Telewizja Republika w przekazie kablowo-satelitarnym. W praktyce jednak stacje nadają ten sam przekaz, a w panelu Nielsen Media jest jeden kanał spółki (screen: YouTube/Telewizja Republika)
Po starcie emisji na ogólnopolskim ósmym multipleksie telewizyjnym naziemna widownia Telewizji Republika wzrosła.
Z danych Nielsen Media, do których dotarł "Presserwis", wynika, że w okresie od 12 do 24 lipca wśród widzów z telewizją naziemną stacja miała średnio 4,70 proc. udziału w grupie ogólnej 4+. Z kolei od 1 do 11 lipca, przed uruchomieniem emisji na MUX 8, ten udział wynosił 2,35 proc. Średnia minutowa liczba widzów wzrosła z 27 tys. (1-11 lipca) do 53 tys. (12-24 lipca).
Całkowity udział w rynku TV Republika poszedł w górę
Stacja miała widzów z telewizji naziemnej też przed 12 lipca, bo nadaje również na multipleksach lokalnych. Emisję na MUX 8 uruchomiono po południu 12 lipca.
Czytaj też: Sprawozdanie KRRiT i informacja RMN odrzucone przez Sejm. Ratunek tylko u prezydenta
W górę poszedł też całkowity udział stacji w rynku (łącznie z widownią kablowo-satelitarną) z 3,53 proc. (1-11 lipca) do 4,29 proc. (12-24 lipca) w grupie ogólnej 4+. Średnia minutowa liczba widzów wzrosła ze 174 tys. do 206 tys.
Najwyższa średnia minutowa z telewizji naziemnej pochodziła z 17 lipca – 72 tys., a w całym rynku też z 17 lipca – 258 tys. Tego dnia m.in. na wolność wyszedł poseł Prawa i Sprawiedliwości Marcin Romanowski, którego zatrzymano w związku ze śledztwem w sprawie Funduszu Sprawiedliwości.
Republika na MUX 8 to formalnie inny kanał niż Telewizja Republika w przekazie kablowo-satelitarnym. W praktyce jednak stacje nadają ten sam przekaz, a w panelu Nielsen Media jest jeden kanał spółki. Nadawca dopiero przygotowuje się do uruchomienia drugiego kanału, który przejmie koncesję satelitarną Telewizji Republika. Ma on mieć mniej programów informacyjnych i publicystycznych niż ten z koncesją naziemną, a więcej rozrywkowych.
Dane: Nielsen Media.
Czytaj też: Przewodniczący KRRiT Maciej Świrski interweniuje ws. zawieszenia Przemysława Babiarza
(MNIE, 29.07.2024)