NBA zarobi 76 mld dol. na transmisjach od Disneya, Amazona i Comcastu
NBA podpisuje umowę z medialnymi potentatami aż na 11 sezonów (screen: YouTube/NBA)
National Basketball Association (NBA) podpisał umowę na transmisje rozgrywek o wartości 76 mld dol. Nowymi partnerami zostały NBCUniversal (Comcast) i Amazon. ESPN zachowuje prawa do meczów finałowych.
Umowa będzie obowiązywać przez 11 sezonów, jest blisko trzykrotnie wyższa od poprzedniej dotyczącej transmisji z meczów najlepszej koszykarskiej ligi na świecie.
ESPN i ABC (obie należące do Disneya), wraz z TNT Sports (Warner Bros. Discovery), transmitują mecze NBA odpowiednio od 2002 i 1984 roku.
Włączenie nowych partnerów jest częścią szerszej strategii NBA mającej na celu maksymalizację zysków poprzez dywersyfikację partnerstw medialnych i wykorzystanie rosnącego popytu na rozrywkę sportową na żywo.
(MAC, 12.07.2024)