Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 12, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Papaya Films zmniejszyła przychody i zysk w 2023 roku. Justyna Górniak nową CEO

W Papaya Films dokonała się zmiana w strukturze zarządzającej i własnościowej, na zdjęciu od lewej Justyna Górniak, Sebastian Jurczek i Jan Mukułowski) (fot. materiały prasowe)

Papaya Films w 2023 roku miała 134,46 mln zł przychodów i 1,58 mln zł zysku netto. Są też zmiany w strukturze zarządzającej. Justyna Górniak, dotychczas chief growth officer, została CEO, a Kacper Sawicki - prezesem zarządu.

Ze sprawozdania Papaya Films złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że przychody firmy spadły o 6,5 proc. w porównaniu z 2022 rokiem.

Sprzedaż dla odbiorców krajowych wyniosła 94,72 mln zł (spadek o 3,4 proc.), a dla odbiorców zagranicznych – 39,88 mln zł (spadek o 12,9 proc.).

Różnica w wynikach w stosunku do poprzedniego roku jest przede wszystkim efektem inwestycji w pełnometrażowe projekty dokumentalne. W 2023 roku premierę miał film "Lewandowski: Nieznany", a na początku 2024 roku "Kuba".

Niedawno ogłoszono także, że trwają prace nad dokumentem dla Prime Video o Wojciechu Szczęsnym. W przygotowaniu są również projekty fabularne.

Cykl rozliczeń projektów oryginalnych Papaya Films wykracza poza rok finansowy, w przeciwieństwie do większości projektów reklamowych. Faktyczne koszty i wyniki tych projektów nie rozkładają się więc równomiernie na każdy rok finansowy. Kolejnymi czynnikami była dekoniunktura w pierwszym kwartale 2023 roku, wciąż wysoka inflacja, skokowy wzrost kosztów usług zewnętrznych, energii, paliw czy materiałów.

Największym źródłem przychodu Papaya Films w 2023 roku były produkcje komercyjne dla takich klientów, jak McDonald’s, Porsche, Modivo, Visa, PKO BP, ING Bank Śląski, Play, Amazon, Netflix, Nivea, Nestlé czy G2A. Firma realizowała 10. edycję programu wspierania młodych twórców Papaya New Directors, po raz pierwszy w nowej formule. W ramach strategii zrównoważonego rozwoju Papaya Films kontynuowała działania w zakresie ESG i opublikowała pierwszy w polskiej branży reklamowej raport ESG.

Koszty działalności operacyjnej Papaya Films wyniosły 132,25 mln zł (spadek o 3,1 proc.), wynagrodzenia pochłonęły 9,95 mln zł (wzrost o 6,1 proc.). Zysk netto zmniejszył się o 73,4 proc. - z 5,94 mln zł w 2022 roku do 1,58 mln zł w 2023 roku.

Z początkiem lipca 2024 roku w Papaya Films dokonała się zmiana w strukturze zarządzającej. Justyna Górniak, dotychczas chief growth officer, awansowała na stanowisko chief executive officer. Dotychczas pełniący tę rolę Kacper Sawicki pozostaje prezesem zarządu, a na poziomie operacyjnym skupi się na rozwoju projektów oryginalnych oraz Papaya New Directors, a także wyznaczaniu dalszych strategicznych kierunków rozwoju firmy.

Jednocześnie do grona współwłaścicieli spółki dołączyli Jan Mukułowski, chief operating officer oraz Sebastian Jurczek, executive producer, którzy otrzymali mniejszościowy pakiet udziałów. Oprócz Sawickiego, który ma większościowe udziały, Mukułowskiego i Jurczka wspólnikiem jest również prokurent Paweł Bondarowicz.

(AMS, 12.07.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.