Zmiany w firmie badawczej Gemius  |  Opłata reprograficzna a dziennikarze  |  Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w firmie badawczej Gemius  |  Opłata reprograficzna a dziennikarze  |  Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w firmie badawczej Gemius  |  Opłata reprograficzna a dziennikarze  |  Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 06, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawca "Pisma. Magazynu opinii" na niewielkim plusie. Wzrosły przychody ze sprzedaży magazynu

Fundacja wyszła na niewielki plus - 58 tys. zł wobec 462 tys. zł na minusie rok wcześniej (screen: Magazynpismo.pl)

Fundacja Pismo, wydawca miesięcznika "Pismo. Magazyn opinii", w 2023 roku uzyskała niemal 4 mln zł przychodów i odnotowała 58 tys. zł zysku. Wzrosły przychody ze sprzedaży magazynu w wersji cyfrowej i papierowej.

Ze sprawozdania fundacji złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że jej przychody w 2023 roku wzrosły o 36,3 proc. w porównaniu z 2022 rokiem.

Przychody z nieodpłatnej działalności pożytku publicznego wyniosły 1,7 mln zł, 45 proc. więcej. Darowizny od osób fizycznych przyniosły 261 tys. zł (spadek o 27,3 proc.), a od osób prawnych - 1,4 mln zł (78 proc. więcej).

Działalność statutowa odpłatna odpowiadała za 1,9 mln zł przychodów (wzrost o 51,2 proc.), w tym z działalności wydawniczej pochodziło 1,4 mln zł (10,1 proc. w górę). W wynikach pierwszy raz wyodrębniono też sprzedaż i licencje na dystrybucję wydań i seriali audio (386 tys. zł) oraz współprace (124 tys. zł).

Ze sprzedaży wydania drukowanego "Pisma" uzyskano 1,1 mln zł (4,4 proc. więcej), a z wersji cyfrowej - 312 tys. zł (o 34,9 proc. więcej).

Przychody z działalności gospodarczej wzrosły o 28,6 proc., do 410 tys. zł. Działalność gospodarcza polegała na świadczeniu usług reklamowych i sponsoringowych. Fundacja przeznacza całość tych przychodów na cele statutowe.

Koszty Fundacji Pismo były wyższe o niemal 16 proc. i sięgnęły 3,9 mln zł. Fundacja wyszła na niewielki plus - 58 tys. zł wobec 462 tys. zł na minusie rok wcześniej. Zysk przeznaczono na działalność statutową.

W 2023 roku fundacja zatrudniała 13 osób na umowę o pracę (dwie więcej) i wypłaciła wynagrodzenia z tytułu umów cywilnoprawnych, których łączny koszt wyniósł 603 tys. zł (ok. 36 proc. więcej).

Fundacja Pismo powstała latem 2017 roku. Jej prezesem jest Piotr Nesterowicz. Miesięcznik "Pismo. Magazyn opinii" ukazuje się od początku 2018 roku.

(MNIE, 06.07.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.